بافت فرسوده ارومیه آمادگی کافی در برابر زلزله ندارد

ارومیه (پانا) - ​مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه از احداث سوله‌های اضطراری در نقاط مختلف شهر خبر داد تا مردم در زمان وقوع زلزله و مواقع اضطراری از آن‌ها استفاده کنند.

کد مطلب: ۷۰۰۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد

ابراهیم شاد قوشچی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه امروزه زلزله یکی از خطرناک‌ترین موضوعات روز به شمار می‌رود، به‌عنوان‌مثال می‌توان به زلزله کوهبندان استان کرمان اشاره کرد که میزان قدرت زلزله حدود ۲/۵ ریشتر بوده که اگر این میزان زلزله در آذربایجان غربی اتفاق بیفتد شاهد خسارات بالایی خواهیم بود.

وی، افزود: ارومیه ۴۱۷ هکتار بافت فرسوده دارد که این بافت‌ها در مقابل زلزله مقاومت کافی را نداشته و اگر زلزله‌ای رخ دهد خسارات زیادی برجای خواهد گذاشت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه، تصریح کرد: کارگروهی متشکل از سازمان های مدیریت بحران شهرداری، مدیریت بحران استان، آتش‌نشانی، نظام‌مهندسی کارگروهی تشکیل شده و اقدامات مهمی در این کارگروه صورت گرفته که از آن جمله می توان به استقرار سوله‌های اضطراری‌ در نقاط مختلف شهر اشاره کرد که در آینده نزدیک شاهد راه اندازی این سوله ها خواهیم بود.

وی، افزود: شهرداری حدود ۴۸۷ میلیون تومان برای اجرای طرح جامع مدیریت بحران شهر ارومیه قرارداد بسته که نقاط ضعف و قوت ارومیه در مقابل زلزله و سیل شناسایی شوند و نیز در نظر دارند در نقاط مختلف شهر سوله‌های اضطرای را احداث کنند که در مواقع بحران از آن‌ها استفاده کنند.

شاد قوشچی، ادامه داد: مسئولین مرتبط در فرمانداری اسامی ورزشگاه‌ها و محل جاگذاری سوله‌ها و انبارها را جمع‌آوری می‌کنند تا در مواقع نیاز و اضطراری از آن‌ها استفاده کنند.

وی، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانی تجهیزات خود را به‌روز کرده و مانورهای زلزله‌ای را جهت آموزش و مهارت افزایی کارکنان و افراد صورت می‌دهد تا در مواقع بحران و نیاز به خدمت رسانی دچار کمبود نباشد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه، در پایان عنوان کرد: آواربرداری جزو اصلی ترین وظایفی است که در مواقع بحران متوجه آتش نشانی می شود و به همین دلیل تمام تلاش همکاران این مجموعه با شعار بروزرسانی لوازم مورد نیاز و آمادگی کافی برای چنین مواقعی است که با شعار «کاهش مخاطرات طبیعی و کمترین تاثیر آن به افراد» در صدد اجرای این طرح ها هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار