ایلام جزو ۵ استان پاک از نظر شیوع مصرف مواد مخدر است

ایلام (پانا) - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام، این استان را بر اساس آخرین ارزیابی های صورت گرفته جزو ۵ استان پاک کشور از نظر شیوع مصرف مواد مخدر دانست.

کد مطلب: ۷۰۰۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد

فهد کمالوندی در جلسه اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر این استان، اظهار کرد: با وجود آنکه ایلام در مجاورت استان هایی قرار دارد که در زمینه مصرف مواد مخدر و تعداد افراد معتاد وضعیت چندان جالبی ندارند ولی ایلام جزو استان های پاک کشور محسوب می شود.

وی، با یادآوری اینکه این استان در کانون ترانزیت مواد مخدر قرار ندارد، افزود: با هماهنگی تمامی ارگان های نظامی و امنیتی و سایر ارگان ها کنترل دقیقی بر مدخل های ورودی استان برای جلوگیری از ورود انواع مواد مخدر صورت می گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام با اشاره به اینکه ایلام جزو ۵ استان پاک کشور از نظر مصرف مواد مخدر است، تاکید کرد: بر اساس طرح شیوع شناسی اعتیاد ایلام با نرخ شیوع ۱.۹ درصد در رده ۲۷ در میان ۳۱ استان کشور قرار گرفته است.

کمالوندی گفت: این موضوع نباید مسئولان و عموم مردم را از خطرات گسترش این مواد باز بدارد چرا که هر روز شاهد تغییر انواع مخدرها از سنتی به صنعتی هستیم و آثار مخرب این مواد صنعتی بسیار بیشتر از سنتی ها ست چراکه تاثیر به سزایی بر روح و روان افراد باقی می گذارد.

گفتنی است، بر اساس آمارهای غیر رسمی حدود ۱۲ هزار نفر از جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان ایلام به اعتیاد به مواد مخدر مبتلا هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار