معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان:

پژوهش، کلید تحقق توسعه همه جانبه است

کرمان (پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان در جمع معلمان پژوهنده شهرستان جیرفت بر پژوهش به عنوان کلید تحقق توسعه همه جانبه تأکید کرد.

کد مطلب: ۷۰۰۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد

حمیدرضا دعاگویی ایجاد تغییر در مدیران را لازمه حرکت رو به جلو برشمرد و تصریح کرد: یک مدیر جدید می تواند با طرح و توان نو، روح شتاب را در کالبد دستگاه بدمد.

دعاگویی افزود: کیفیت بخشی به فعالیت های آموزش و پرورش مهمترین راهبرد این دستگاه در استان کرمان است که اگر این مهم پژوهش محور باشد بی شک تحقق آن آسان تر می شود.

وی در خصوص ویژگی پژوهشگران گفت: در یک نگاه ژرف پژوهشگر یک انسان بصیر است که نه تنها عالم بلکه کسی است که چشم درونی قوی دارد و ضرورت های یک دستگاه را درمی یابد و راه حل مناسب ارائه می کند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان یادآور شد: گر چه وضعیت فعلی نسبت به قبل مطلوب تر است اما برای رسیدن به وضعیت ایده آل در اینده، نیاز به تغییر و تلاش بیشتر داریم.

دعاگویی تصریح کرد: ما به جای کارمند پژوهشی نیاز به پژوهشگر خلاق داریم و راه رسیدن به وضعیت مطلوب و ایده آل باید بر اساس چشم انداز و اسناد بالادستی عمل کنیم.

وی تأکید کرد: اگر پژوهش در ادارات دیگر یک ضرورت باشد در آموزش و پرورش حیاتی است زیرا معلم برای انتقال مفاهیم کلیدی آموزش و پرورش به دانش آموزان، نیاز مبرم به پژوهش دارد و ما در این مسیر بنا داریم مدرسه را به یک کانون و جایگاهی مبدل کنیم تا دانش آموزان در آن به حیات طیبه برسند، پس مقصود از رسیدن به توسعه از مسیر پژوهش توسعه ای است که باعث تغییر در شخصیت انسان شود و خودش را در رفتار نشان دهد.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای تحقق توسعه، رسالت خطیر پژوهش در در آموزش و پرورش بر عهده ماست.

وی با اشاره به شعار هفته پژوهش که پژوهش و فناوری در کنار تجاری سازی آمده است، انتقاد کرد: متاسفانه خیلی وقت ها پژوهشگران بعد از اتمام پژوهش و رسیدن به نتیجه، ان را به کار نمی بندد و این بزرگترین آسیب است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: دانش آموزان و فرهنگیان استان کرمان در سال تحصیلی گذشته در حوزه پژوهش خوش درخشیدند و رتبه های در خور شأنی هم کسب شد.

لازم به یاد آوری است: در ادامه معلمان جیرفتی بر اساس مقاطع تحصیلی خود در کارگاه های آموزشی که ترتیب داده شده بود طی دو روز شرکت کردند و از منتخبین بیستمین دوره طرح معلم پژوهنده تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار