مدیرکل آموزش و پرورش مازندران

معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی، پشتیبان فکری آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: «وظیفه مهم معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی این است که از لحاظ فکری آموزش و پرورش را پشتیبانی و حمایت کند.»

کد مطلب: ۷۰۰۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، سیدعلی قاسمی در آیین تکریم محمد قنبری معاون سابق پژوهش و برنامه‌ریزی و معارفه‌ی محمد علی جوادی بورا به عنوان معاون جدید پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش مازندران، حوزه برنامه‌ریزی را نهاد فکری آموزش و پرورش برشمرد و گفت: «وظیفه مهم معاونت برنامه‌ریزی و پژوهش این است که از لحاظ فکری آموزش و پرورش را پشتیبانی و حمایت کند.»

قاسمی با بیان اینکه اتاق فکر آموزش و پرورش هر منطقه ای در حوزه برنامه‌ریزی است خاطرنشان ساخت: «در ۴ سال گذشته آموزش و پرورش در زمینه پژوهش و برنامه‌ریزی رشد گسترده‌ای داشت و این امر مرهون زحمات معاون پژوهش وبرنامه‌ریزی و تیم کارآمد واحد پژوهش است.»

او ادامه داد: «درساماندهی نیروها، برگزاری جشنواره ها، طرح ها و برنامه های پژوهشی، و آموزش ضمن خدمت عملکرد استان چشمگیر بوده است.»

این مقام مسئول ضمن قدردانی از زحمات قنبری گفت: «آقای جوادی بورا اهل فن و صاحب تفکر است و آموزش وپرورش را می‌شناسد، باید فرصت کار را برای ایشان فراهم کنیم تا توانایی های خود را به مرحله ظهور برساند.»

استقرار نظام جامع برنامه‌برنامه ریزی در سایه کیفیت‌بخشی

معاون سابق پژوهش و برنامه ریزی آموزش وپرورش مازندران با بیان اینکه استقرار نظام جامع برنامه ریزی در سایه کیفیت بخشی تجلی می یابد، اظهار داشت: «همه‌ی هدف در پژوهش و برنامه ریزی این بوده است تا برنامه‌ریزی را از اداره کل به شهرستان‌ها و سپس در دل مدرسه بکشانیم تا شاهد شکوفایی بیش ازپیش دانش آموزان باشیم.»

محمد قنبری تصریح کرد: «همیشه از افکار، اندیشه‌ها و انعکاس رفتارهای همکاران بهره بردم و باشور، نشاط، انگیزه وتلاش وافر کار کردم.»

این مسئول با بیان اینکه بخشی ازفعالیت‌های پژوهش وبرنامه‌ریزی درحوزه فناوری انجام می شود افزود: «حوزه فناوری ۴۰ سیستم را مدیریت می‌کند و با ایمن‌سازی اتاق سرور خدمات ارزنده‌ای را ارائه داده است و تاکنون هوشمندسازی ۱۰ هزار و ۲۲۰ مدرسه را به اتمام رسانده است.»

وی تعداد مراکز احیا شده ضمن خدمت را ۲۸ مرکز ذکر کرد و یادآور شد: «آموزش نیروی انسانی استان در سطح کشور از کیفیت بالایی برخوردار است و میانگین آموزش نیروی انسانی ۱۲۰ است.»

قنبری تعداد آثار ثبت شده در اقدام‌پژوهی را ۲ هزارو ۱۰۰ عنوان برشمرد واضافه کرد: «اعتبارسنجی ۹۵ کتب درسی انجام شده است. در حال حاضر ۲۷۰ مدرسه پژوهش محور داریم درحالی که درسال ۹۲ دارای یک مدرسه پژوهش محور بوده ایم.»

معاون سابق پژوهش با بیان اینکه ۸۶ همایش بزرگ‌داشت مقام معلم را تاکنون برگزار کردیم، اذعان داشت: «تعداد آثار همکاران برای شرکت در جشنواره فیلم رشد ۲۲ هزار و ۵۰ اثر بوده است که نفرات برتر به این جشنواره راه یافتند و اکران فیلم‌ها در ۲۶ شهر و منطقه انجام می شود.»

طراحی فعالیت‌های ارزشمند در دستگاه تعلیم وتربیت

معاون جدید پژوهش و برنامه ریزی آموزش وپرورش مازندران نیز در این آیین با بیان اینکه برای اینکه یادگیری درسطح مدارس اتفاق بیفتد نیازمند همکاری همه جانبه است، با اشاره به آسیب های آموزشی گفت: «گاهی مشاهده می‌شود نهاد تعلیم وتربیت تحت فشارهای بستر اجتماعی دچارآسیب می شود که باید با پژوهش و بررسی علل آن برای از بین بردن آسیب ها به آموزش و پرورش کمک کنیم.»

محمدعلی جوادی بورا لازمه‌ی هر پیشرفتی را بر پایه تغییرات اصولی برشمرد وتصریح کرد: «با تغییر نگرش در محیط آموزشی منجر به تغییر در محتوا و رویکردهای یادگیری می شویم.»

معاون جدید پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: «آنچه مدارس را به طورخاص وآموزش وپرورش را به طور عام درگیر می کند مهارت هایی است که دانش آموزان باید یاد بگیرند. این امر نیازمند طراحی فعالیت های ارزشمند در دستگاه تعلیم وتربیت است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار