استاندار لرستان: انتصاب بانوان و جوانان در پست‌های مدیریتی باید انجام شود

خرم‌آباد (پانا) - استاندار لرستان به دستگاههای اجرایی استان در خصوص به کار گیری و انتصاب بانوان و جوانان در پست های مدیریتی تاکید کرد.

کد مطلب: ۷۰۰۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد

سید موسی خادمی استاندار لرستان ، در جلسه ای که در خصوص انتصاب بانوان و جوانان در مشاغل مدیریتی برگزار شد گفت: رعایت شایستگی های عمومی و شرایط تخصصی برای انتخاب مدیران حرفه ای الزامی است ولی به منظور بهره گیری از ظرفیت زنان و جوانان توانمند کشور برای تصدی پست های مدیریتی در شرایط مساوی کسب امتیازات مربوط به شایستگی های عمومی و شرایط تخصصی اولویت با انتخاب زنان و نیروهای جوان تر خواهد بود.

خادمی با اشاره به اینکه یکی از وعده‌های ریاست جمهور، مربوط به بحث مدیریت ها می باشد که اتفاقا تأکید زیادی هم روی آن وجود دارد ادامه داد: دولتمردان باید از این پتانسیل عظیم زنان توانمند و کارآمد و شایسته برای حل مشکلات مختلف از مجرای صحیح و قانونمند بهره ببرند و جامعه اسلامی و انسانی را بیش از پیش به سوی رشد و تعالی سوق دهد.

استاندار لرستان گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه نسبت مدیران زن در پست های مدیریتی به 30 درصد افزایش یابد؛ سهم هر یک از دستگاه های اجرایی برای انتصاب مدیران زن با در نظر گرفتن شرایط و ویژگی های هر دستگاه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و با هماهنگی دستگاه اجرایی ذی ربط تعیین و ابلاغ می شود.

وی با تاکید بر اینکه زنان شایسته در جامعه بسیارند و باید این را به درستی به اثبات برسانند گفت: اگر زنان معتقد باشند و به این خودباوری برسند که هیچگونه تفاوتی با مردان در اثرگذاری برجامعه ندارند و در تقسیم وظیفه اجتماعی حضور پیدا کنند می توانند در عرصه های مختلف توانایی خود را به منصه ظهور بگذارند.

گفتنی است که در راستای موضوع انتصاب بانوان و جوانان در پست های مدیریتی، استاندار لرستان طی مکاتبه ای با مدیران کل دستگاههای اجرایی جهت اجرای این مهم ، دستوراتی ابلاغ داشت .

بخشی از این نامه به شرح ذیل است:

« در راستای تحقق تدابیر ریاست جمهور و سیاست های دولت دوازدهم مبنی بر بهره گیری بیش از پیش از ظرفیت و توان بانوان و جوانان در سطوح مختلف مدیریتی، لازم است با توجه به اصل شایسته سالاری ،جوان گرایی و با تاکید بر عدالت جنسیتی، از تاریخ ابلاغ این دستور به مدت دو ماه، مدیران دستگاههای اجرایی که در چارت سازمانی دستگاه مربوطه ، بیش از دو پست معاونت دارند نسبت به انتصاب یک نفر از جوانان (کارکنان کمتر از 40 سال) یا بانوان واجد شرایط در پست معاونت اقدام نمایند .همچنین فرمانداران موظفند در هر شهرستان حداقل دو نفر از بانوان یا جوانان را برای تصدی پست های معاون فرماندار و یا بخشدار ، معرفی نمایند.

بدیهی است معاون سیاسی- امنیتی و اجتماعی به عنوان مسئول پیگری و رصد این ابلاغیه باید بعد از پایان مدت زمان تعیین شده اقدامات صورت گرفته را به همراه تصویری از احکام صادره به اینجانب گزارش نماید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار