سرگروههای آموزشی بایددرتعیین استراتژی و ارتقای کیفیت آموزش تاثیر گذار باشند

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: سرگروههای آموزشی باید در تعیین استراتژی آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش تاثیر گذار باشند .

کد مطلب: ۷۰۰۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ؛ خدانظر دریکوند در جمع سرگروههای آموزشی استان بر نقش محوری معلمان در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت تاکید کرد و افزود : هیچ اتفاقی در حوزه تعلیم و تربیت نخواهد افتاد مگر اینکه معلمان به آن اعتقاد داشته باشند و با اعتقاد و باور در تعامل با معلم و دانش آموز باشند.

وی در ادامه تاکید کرد : گروههای آموزشی متشکل از معلمانی است که با تکیه بر بار علمی ، توانمندی و تعهد می توانند در حوزه تعلیم وتربیت منشاء اثر باشند .

دریکوند به سیر صعودی آموزش و پرورش لرستان در بسیاری از شاخص ها اشاره کردو ادامه داد : البته سایر استانها هم بیکار ننشسته اند و با تلاش و کوشش در شاخص ها پیشی گرفته اند .

وی در ادامه بر این نکته تاکید کرد که خداوند سرنوشت هیچ قوم و بنده ای را تغییر نخواهد داد مگر آن که خودشان اراده کنند .

دریکوند استعداد و توانمندی معلمان و دانش آموزان لرستان را مطلوب برشمرد و ادامه داد : جایگاه لرستان بالاتر از این حرفهاست و می توانیم با همت و اراده مستحکم و همدلی و همکاری به جایگاههای بهتر دست پیدا کنیم .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به تنگناهای مالی و اعتباری هم اشاره کرد و افزود : آموزش و پرورش مشکلات بسیاری دارد و از نظر اعتباری ، تجهیزات و منابع با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند .

دریکوند تصریح کرد : البته نباید یاس و ناامیدی را در دلها کاشت و روحیه امید به آینده بهتر را از همکاران فرهنگی گرفت .

وی به گشایش اعتباری آموزش و پرورش در بهمن ماه سال جاری هم اشاره کرد و افزود : انشاء الله در بهمن ماه خبرهای خوبی به اطلاع همکاران فرهنگی رسانده خواهد شد .

دریکوند کمبود تجهیزات و امکانات را یکی از علل عدم گرایش دانش آموزان به رشته های فنی حرفه ای و کاردانش عنوان کرد و ادامه داد : طبق برنامه پنج توسعه تا سال 1400می بایست 50درصد از دانش آموزان دوره متوسطه به سمت رشته های فنی حرفه ای و کاردانش هدایت شوند .

وی به موانع و مشکلات پیش روی مدیران در حوزه تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود :برخی مواقع انرژی مدیران ما صرف عبور از موانع و حاشیه های از پیش تعیین شده می شود و این جفای بزرگی به تعلیم و تربیت است .

دریکوند به انعقاد تفاهم نامه های مختلف با خیرین حقیقی و حقوقی هم اشاره کرد و افزود : با مشارکت خیرین پروژه های بسیار خوبی در استان راه اندازی شده که از جمله مي توان به افتتاح مجهزترین هنرستان خیر ساز در منطقه اشترینان اشاره کرد .

دریکوند وجود مدارس تخریبی را چالشی جدی در آموزش و پرورش برشمرد و تاکید کرد : تجهیزو نوسازی این مدارس با وجود اعتبارات کم از عهده آموزش و پرورش خارج است و باید خیرین حقیقی و حقوقی ورود کنند و دستگاه تعلیم و تربیت را یاری کنند .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان تفویض اختیار به مدیران را راهبردی جدی در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت : سیاست آموزش و پرورش واگذاری اختیارات به مدارس است .

دریکوند به تهیه بانک اطلاعاتی مدیران هم اشاره کرد و افزود : آموزش و پرورش با تهیه بانک اطلاعاتی مدیران تلاش می کند تا نیروهای شایسته و توانمند را برای تصدی مسئولیت ها شناسایی کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار