20درصد دانش‌آموزان لرستان، تحت پوشش طرح غربالگری حرکات اصلاحی قرار گرفتند

خرم‌آباد (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان از اجرای طرح غربالگری حرکات اصلاحی و راست قامتی برای 20درصد از دانش‌آموزان این استان خبر داد .

کد مطلب: ۷۰۰۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد

فرید بهرامی با اعلام این خبر افزود : درمان به موقع ناهنجاری های جسمی - حرکتی دانش آموزان هزینه درمان آنان را در سنین بالاتر کاهش می دهد .

وی به فعالیت 8کانون حرکات اصلاحی در استان خبر داد و گفت: نحوه صحیح نشستن، خوابیدن، گام برداشتن و مطالعه کردن از جمله مواردی است که دانش آموزان باید یادبگیرند و در این کانون ها آموزش های لازم در این خصوص داده می شود.

بهرامی گام اول را در این طرح پیشگیری از بروز مشکلات قامتی و حرکتی عنوان کرد و افزود : در گام دوم برای اصلاح مشکلات دانش‌آموزان پس از شناسایی و تشخیص مشکل، به کانون حرکات اصلاحی ارجاع خواهند شد.

وی تاکید کرد : بسیاری از مشکلات پس از آموزش و حرکات اصلاحی در این کانون‌ها حل می‌شود و اگر چنانچه مشکل در این کانون ها هم به طور کامل حل نشود ، دانش‌آموز به کلینیک‌های تخصصی معرفی خواهد شد.

بهرامی در ادامه هدف از اجرای طرح ساختار قامتی یا حرکات اصلاحی را شناسایی دانش آموزان دارای ناهنجاری های قامتی عنوان کرد و ادامه داد : .پس از اجرای مرحله اولیه این طرح در سال های آینده تمام دانش آموزان تحت پوشش طرح قرار خواهند گرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار