معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده: ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی دولت به بانوان واگذار می‌شود

بوشهر ( پانا ) معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: بر اساس سیاست‌گذاری‌‌های انجام شده ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی در دولت دوازدهم به بانوان واگذار می‌شود که اکنون شش معاون وزیر از میان بانوان هستند.

کد مطلب: ۷۰۰۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، معصومه ابتکار در فرودگاه بوشهر با تاکید بر توانمند سازی بانوان در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: یک کارگروه بین بخشی با حضور همه دستگاه‌های اجرایی مسئول با موضوع زنان سرپرست خانوار تشکیل شده که یکی از کارهای این کارگروه تجمیع اطلاعات است.

وی از ایجاد یک درگاه در حوزه زنان سرپرست خانواده خبرداد و تصریح کرد: خوشبختانه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای ایجاد درگاه مشترک برای زنان سرپرست خانوار اقدامات لازم انجام داده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر توان‌افزایی بانوان افزود: توانمندی زنان برای حضور در برنامه‌های اقتصادی و معیشت‌های پایدار از برنامه‌های مهم در عرصه زنان سرپرست خانوار است.

ابتکار، با بیان اینکه بر اساس تقسیم کار ملی تکالیف دستگاه‌ها برای توانمند سازی زنان تعیین شده است گفت: بر اساس این برنامه قرار است الگوهای موفق با استفاده از تجربیات این حوزه در زمینه توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار در جامعه تعمیم داده شود.

وی با اشاره به تدوین لایحه تامین اجتماعی زنان افزود: برای تدوین این لایحه ضمن هماهنگی لازم با قوه قضاییه، کارگروه مشترک تشکیل شده است که این کارگروه روی ابعاد تخصصی این لایحه کار می‌کند که آخرین جلسه کارگروه تدوین لایحه تامین اجتماعی زنان این هفته برگزار می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه پس از تصویب لایحه تامین اجتماعی زنان در کارگروه مشترک با قوه قضاییه، به هیئت دولت ارائه می‌شود خاطر نشان کرد: پس از تصویب در هیئت دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

ابتکار افزود: در لایحه یاد شده ضمن بررسی ابعاد مختلف خشونت علیه زنان و بررسی بعد بازدارندگی و جرایم، راهکارهای پیشگیری از خشونت ارائه شده است.

وی، با اشاره به جنبه فرهنگی قانون تامین اجتماعی زنان گفت: خشونت یکی از آسیب‌های جدی به خانواده است که با توجه به اینکه ایرانیان به خانواده بهاء ویژه‌ای ارائه می‌دهند که در لایحه یاد شده آسیب‌های موجود در خانواده‌ها شناسایی و به حداقل رسانده می‌شود تا بنیان‌های خانواده ایرانی تقویت شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تاسیس خانه‌های امن در کشور بیان کرد: خانه امن و اورژانس‌های اجتماعی مورد حمایت دولت است که افزایش آنها بر اساس نیاز هر منطقه مورد توجه قرار دارد.

ابتکار با بیان اینکه عمده طرح‌های خانه امن و اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی اجرا می‌کند تصریح کرد: شهرداری‌ها نیز در این عرصه همکاری مطلوبی با بهزیستی انجام می‌دهند و باید یک کار فرابخشی بین شهرداری‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و بهزیستی و دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد انجام شود.

وی، با اشاره به واگذاری پست‌های مدیریتی به بانوان بیان کرد: بر اساس سیاست‌گذاری‌‌های انجام شده 30 درصد پست‌های مدیریتی در دولت دوازدهم به بانوان واگذار می‌شود که اکنون شش معاون وزیر بانوان هستند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه با وزرا و استانداران برای واگذاری پست‌های مدیریتی به زنان توانمند و شایسته در تمامی سطوح مذاکره شده است افزود: گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده به گونه‌ای که در همین دوره شش معاون وزیر جدید در عرصه زنان بوده که گام قابل توجهی است که امید می‌رود دیگر وزارتخانه‌ها که هنوز معاون زن انتخاب نکرده‌اند و فرصت‌‌های مدیریتی برای بانوان فراهم نکرده‌اند بیشتر توجه کنند و این مهم باید مورد توجه استانداری‌ها قرار بگیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار