در گفت‌وگو با پانا

شیخ، نماینده تهران در مجلس: طرح جدید ترافیکی شهرداری تهران ابهامات زیادی دارد

تهران (پانا) - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفته است که طرح جدید ترافیکی شهر تهران هزینه زیادی دارد و اگر ورود به مناطق طرح ترافیک برای عموم آزاد شود، دیگر کسی از وسایل نقلیه عمومی استفاده نخواهد کرد.

کد مطلب: ۷۰۰۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد

مهدی شیخ در گفت‌وگو با پانا درباره طرح جدید ترافیکی شهرداری تهران گفت: طرح پیشنهادی شهرداری، طرح خوبی است اما ابهاماتی دارد و تا زمانی که این ابهامات برطرف نشود، نمی‌توان درباره موفقیت آن صحبت کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای طرح جدید ترافیکی شهر تهران فراهم شود، موجب ساماندهی وضعیت ترافیک خواهد شد منتهی باید صبر کرد تا طرح مذکور مراحل کارشناسی خود را طی کند.

شیخ درباره افزایش حجم ترافیک ناشی از طرح مذکور نیز گفت: اگر اجرای این طرح سبب افزایش حجم ترافیک نشود، پیشرفت رو به جلویی است که تحقق این مسأله نیز نیازمند بررسی و کارشناسی است.

وی درباره افزایش نرخ تاکسی‌ها و وسایل نقلیه عمومی در پی اجرای این طرح نیز گفت: اگر ورود به مناطق طرح ترافیک برای عموم آزاد شود، دیگر کسی از وسایل نقلیه عمومی استفاده نخواهد کرد که این موضوع برای تهران هزینه زیادی در پی خواهد داشت .

شهرداری تهران، لایحه‌ای برای تغییر شیوه صدور اجازه ورود به محدوده‌های طرح ترافیک، به شورای شهر تهران پیشنهاد کرده و سازمان حمل و نقل و ترافیک نیز در اطلاعیه‌ای از توقف ثبت‌نام سابق طرح ترافیک برای سال 97 خبر داده است. این در حالی است که طرح جدید این معاونت در خصوص حذف طرح سالیانه طرح ترافیک هنوز در هیچ مرجع بالادستی از جمله شورای شهر تهران و شورای ترافیک شهر تهران به تصویب نرسیده است.

بسیاری از کارشناسان حوزه حمل و نقل، نسبت به طرح جدید شهرداری انتقاد دارند و نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز معتقدند که شهرداری نمی‌تواند اجرای قانون مصوب را متوقف کند.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در واکنش به موضوع عدم ثبت‌نام طرح ترافیک گفته است که بررسی هر گونه تغییر، نوع و مقدار عوارض در طرح ترافیک باید در شورای شهر تهران انجام شود و شورا آن را به تصویب رسانده سپس به فرمانداری و بعد در شورای عالی ترافیک مطرح شود. تاکنون اعضای شورای شهر به جز کمیسیون تخصصی در جریان کار کارشناسی تغییرات طرح ترافیک قرار نگرفتند. بنابراین لازم است قبل از هر گونه اقدامی بر اساس قوانین این طرح را در شورا مورد بررسی قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار