رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

تیم تخصصی‌ جراحی پلاستیک به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد اعزام می‌شود

یاسوج (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از سفر تیم تخصصی جراحی پلاستیک به مناطق محروم این استان خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۰۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد

اورنگ ایلامی از حضور تیم جراحی پلاستیک در روزهای (13 الی 18) بهمن ماه مصادف با دهه فجر در استان خبر داد و گفت: سرپرستی این گروه به عهده دکتر عبدالجلیل کلانترهرمزی است و در مدت 6 روز به صورت رایگان بیماران را ویزیت و تحت درمان قرار می‌دهند.

ایلامی افزود: پیش بینی می‌شود در این 6 روز بیش از 140 عمل جراحی پلاستیک در بیمارستان شهید رجایی گچساران انجام شود و در صورت انجام جراحی‌های پیشرفته بیماران به تهران منتقل می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر اینکه پیشگیری آسان‌تر از درمان است، عنوان کرد: کم تحرکی، چربی خون و مصرف بیش از اندازه نمک از ریزفاکتورهای بیماری‌های قلبی و عروقی هستند.

ایلامی به طرح خودمراقبتی اشاره کرد و گفت: در این طرح غربالگری توسط خود فرد انجام می‌شود به عنوان مثال بیماری سرطان سینه که یک بیماری شایع در بین بانوان است را می‌توان با یک معاینه ساده و مشاهده توده در بدن شناسایی کرد و پس از مراجعه به پزشک روند پیشرفت بیماری در مراحل اولیه کنترل شود.

وی با تاکید بر اینکه با پیشگیری می‌توان از پیشرفت و به وجود آمدن بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کرد، عنوان کرد: 80 درصد مسائلی که روی سلامت افراد تاثیر می‌گذارد مربوط به مسائل اجتماعی است.

ایلامی با بیان اینکه معاونت اجتماعی یک معاونت نوپا در حوزه وزارت بهداشت است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی به تبعیت از وزارت خانه در این زمینه پیشگام بود.

وی خاطرنشان کرد: کلینیک‌های سیار دندانپزشکی به صورت رایگان به مردم مناطق چنارستان، لوداب و قلعه دختر خدمت رسانی کردند و حدود 2 هزار و 960 مادر شیرده و دانش آموزان زیر 14 سال از این خدمات بهره‌مند شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: کاروان امید سلامت با هدف خدمت رسانی به مردم محروم استان تا کنون به مناطق مختلفی از استان سفر کرده و به مردم خدمات بهداشتی و درمانی ارائه داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار