94 درصد مصوبات زلزله در استان اجرايي شده است

استاندار كرمانشاه گفت: 94 درصد مصوبات مربوط به زلزله توسط دستگاه هاي اداري استان اجرايي شده كه اين موضوع از يك طرف نشان دهنده پيگير بودن دبيرخانه مديريت بحران و از سوي ديگر نشان دهنده تلاش ويژه دستگاه هاي اجرايي است.

کد مطلب: ۷۰۰۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست مشترک شورای هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل که در سالن تدبیر استانداری برگزار شد، افزود: صميمانه از تلاش ها و زحمات مديريت بحران استان در خصوص بحث زلزله تشكر مي كنم .

وي بيان داشت: از 384 مصوبه در خصوص حل مشكلات مربوط به زلزله 94 درصد آن اجرايي شده است كه اين موضوع نشان دهنده هم فعال بودن دبيرخانه و هم تلاش هاي انجام شده از سوي دستگاه هاي اجرايي ذيربط است.

بازوند در ادامه با اشاره به ساختمان های تخریب شده در زلزله گفت: در سفر رییس جمهوری به مناطق زلزله زده استان اعلام کردیم که دلایل و مشکلات ساختمان های تخریب شده را بیان می کنیم و هم اکنون این گزارش باید توسط ما به عنوان خط مقدم تهیه شود.

وي تصريح كرد: تصورم این است که نباید تقصیرها بر گردن آیین نامه انداخته شود و این اظهارنظرات برای ما کافی نیست لذا ضروری است این گزارش از سوی مدیر نظام مهندسی ساختمان با همکاری اداره راه و شهرسازی و با نظارت معاونت عمرانی استانداری و سایر ارگان های مربوطه تهیه شود که اگر مقصر آیین نامه است از نگارنده و وضع کننده شکایت کنیم.

وي بيان داشت: نمی توان قبول کرد بیمارستانی که به تازگی افتتاح شده در اثر زلزله از بین برود و تنها بگوییم که آیین نامه مقصر این تخریب بوده است.

بازوند همچنين بر بازسازی واحدهای مسکونی سرپل ذهاب تاکید کرد و افزود: در خصوص شناسايي نوع تخريب يا بازسازي مناطق زلزله زده از سوي كرشناسان ذيربط بايد با برنامه ريزي خاصي صورت گيرد تا همه مردم به اين اقدامات و برنامه ها راضي باشند.

وي در ادامه خاطرنشان ساخت: بانک ها نباید هیچ گونه تعطیلی در روزهای کاری داشته باشند و همپای بنیاد مسکن به امور زلزله زدگان بپردازند و حتی در روزهای تعطیل پای کار باشند و از سوی دیگر راه اندازی سه شعبه سیار ضرورت دارد.

استاندار كرمانشاه گفت: کمک های بلاعوض به واحدهای دامپروری سنتی و پرورش ماهی در اسرع وقت باید انجام شود که براساس مصوبه دولت حدود 26 میلیارد تومان است و باید به ازای هر واحد سه میلیون تومان تومان و ساخت 10 میلیون تومان پرداخت شود و در این بین با تعیین برنامه باید عدالت رعایت گردد.

بازوند با بيان اينكه برای بازسازی 39 هزار واحد تخریب شده و 55 هزار واحد نیاز به تعمیر در مناطق زلزله زده، 4850 میلیارد تومان اعتبار لازم است گفت: باید مشوق هایی برای ایجاد همکاری و تشویق مردم در امر بازسازی واحدهای مسکونی خود در نظر گرفته شود، لذا به 500 خانواری که زودتر از سایرین خانه های خود را بازسازی کنند500 تخته فرش 9 متری هدیه داده می شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم و تاثيرگذار پدافند غير عامل و با بیان اینکه پدافندغیرعامل در کشور آنطور که شایسته است مورد توجه قرار نمی گیرد، ادامه داد: زلزله آزمایش خوبی بود تا نقاط ضعفی که در ارتباط با پدافندغیرعامل وجود دارد شناخته شود و اکنون این نقاط ضعف به خوبی مشهود است.

استاندار کرمانشاه با بيان اينكه پدافند غیرعامل یکی از شوراهای حساسی است که با توجه به مرزی بودن استان کرمانشاه باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشيم گفت: اگر همه ادارات و دستگاه های دولتی دارای مولد و ژانراتور برق بودند امروز شاهد نگرانی ها پس از این بحران نبودیم چرا که این دستگاه ها می توانستند از مولد خود استفاده کنند.

بازوند تصريح كرد: شرکت توزیع برق و برق منطقه ای در جریان خدمات رسانی به زلزله زدگان عملکرد خوبی داشتند هرچند مشکلات فراوان و وسعت کار بسیار بود ولی اگرهمه ادارات مولد داشتند کم تر شاهد فشارها می شديم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار