استاندار قزوین:

مهمترین دغدغه جامعه کارگری مقوله امنیت شغلی است

استاندار قزوین گفت: مهمترین خواسته و دغدغه جامعه کارگری امنیت شغلی است که در این راستا دولت اقدامات مناسبی را انجام داده است.

کد مطلب: ۷۰۰۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، عبدالمحمد زاهدی" در دیدار با اعضای تشکل های کارگری استان قزوین اظهار داشت: جامعه کارگری در راهپیمایی شکوه وحدت حضور باشکوهی داشتند و همچون سایر اقشار بر لزوم پایبندی به آرمان های انقلاب و نظام تاکید کرده و اعلام داشتند که خواسته های خود را از طریق قانونی به گوش مسئولان می رسانند که باید از آنان قدردانی کرد.
وی، امنیت شغلی کارگران را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: امنیت شغلی نه تنها مهم تر از دستمزد بلکه حتی مهم تر از خود شغل می باشد و همین موضوع است که رفتار فرد را در جامعه رقم زده و بر روی کار او نیز تاثیر می گذارد.
زاهدی ادامه داد: حفظ شغل ارتباط مستقیمی با حفظ تولید دارد و واقعیت آن است که هرچه در دنیای صنعت و کشاورزی پیش می رویم نیاز به نیروی انسانی کمتر می شود بنابراین باید به سمت مشاغلی برویم که اشتغال افراد را نیز در عین استفاده از فناوری فراهم کند.
وی در ادامه با بیان اینکه آموزش های ما با بازار کار تناسبی ندارد،گفت: گرچه وظیفه اصلی آموزش عالی ما تولید علم است اما باید با نیازسنجی از بازار کار برای اشتغال و نیازهای جامعه هم برنامه داشته باشد و کارآفرینی کند.
زاهدی با اشاره به تلاش های دولت برای حل مشکلات اقتصادی، گفت: هر دولتی در ورود به کار، نه یک زمین بکر بلکه ساختمانی نیمه تمام را تحویل می گیرد که باید برای تکمیل آن به بهترین نحو تلاش کند.
وی با اشاره به بی ثباتی اقتصادی ابتدای دوره دولت تدبیر و امید،گفت: در سال 92 دولت تدبیر و امید دولت را با چهارصد هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام تحویل گرفت که در سال های بعد موارد دیگری به آن اضافه شد که این مهم سختی کار دولتمردان را می رساند


استاندار قزوین گفت: با تمام این مشکلات دولت باید این مسایل را حل کند که البته به قدری زمان نیاز دارد.
وی در ادامه با اشاره به نقش کارگران در پیشبر اهداف اقتصادی کشور، افزود: چون بخش عمده اقتصاد کشور حول محور تولید به ثمر می نشیند در این میان نقش کارگران مثال زدنی است.
زاهدی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه واگذاری نامناسب برخی شرکت ها و خصوصی سازی آنها در گذشته نیز مشکلات زیادی برای صنعت قزوین به همراه داشته است، خاطرنشان کرد: البته به طور کلی مشکل اصلی، صرفا سرمایه در گردش نیست بلکه فرسودگی ماشین آلات و کم توجهی به نوسازی آنها و تکنولوژی ضعیف است.
استاندار قزوین افزود: ضعف مدیریت و گاهی حتی سوء مدیریت نیز در سال های گذشته موجب شده کارفرمایان ما نتوانند تصمیم مناسبی برای ارتقای تولید بگیرند.
زاهدی در ادامه با تاکید بر ارائه طرحی برای تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه، مساله آب دشت قزوین و کاهش ارتفاع آب های زیرزمینی و برداشت بی رویه آب از این دشت و واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل صنعتی را 2 مشکل مهم استان عنوان کرد که باید هرچه سریع تر بررسی و حل شود.
وی افزود:در کشور و استان تعدادی واحدهای موفق تولیدی داریم که اگر بانک به آنها کمک کنند تا کارخانه جدیدی کنار آنها احداث شود در رونق و توسعه تولید موثر خواهد بود.
زاهدی همچنین با اشاره به افزایش جذب سرمایه گذاری پس از برجام، افزود:547میلیون دلار سرمایه گذاری هم اکنون در حال انجام است و اگر برجام در مواردی کاملا محقق نشد اما چند انتظار ما را برآورده کرد که یکی از آنها همین سرمایه گذاری ها بودند.
وی همچنین گفت: قزوین ظرفیت بالای گردشگری دارد که ناشناخته مانده و تنها به عنوان شهری گذری مطرح بوده و باید مورد معرفی قرار گرفته و ظرفیت های آن شناسایی شود تا شاهد ایجاد شغل های جدید باشیم.
در پایان این نشست نیز چند تن از اعضای تشکل های کارگری به بیان نقطه نظرها و مطالبات جامعه کارگری پرداختند.
حفظ امنیت شغلی، افزایش دستمزد کارگران، حل مشکل نیروهای کار خارجی غیرمجاز،نبود آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با بازار کار و ارتباط ضعیف دانشگاه با بازار کار و صنعت و ورود کالاهای قاچاق از جمله مسایل مطرح شده از سوی این افراد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار