در گفت‌و‌گو با پانا

معاون پرورشی آموزش‌و‌پرورش فارس: جامعه امروز باید بر مهارت گفت‌وگو و تحمل افکار دیگران مسلط شود

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرروش فارس پرسش مهر امسال ریاست جمهوری را حاکی از دغدغه حاکمیت برای دعوت جامعه به گفت و گو با یکدیگر و تحمل افکار مخالف و موافق دانست.

کد مطلب: ۷۰۰۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد

محمد نظری در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به سوال هجدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری گفت: موضوع امسال نشان دهنده یکی از دغدغه های حاکمیت است که اجتماع تاب تحمل افکاردیگران را ندارد و نمود عینی این ضعف اجتماعی اغتشاشات اخیر است.

وی تصریح کرد: مطالبه گری حق همه مردم است که باید در فضایی آرام در جامعه بیان شود و هرگاه این مطالبه گری در خارج از فضای آرام رخ دهد باعث سوء استفاده عوامل بیگانه و مداخله گر می شود.

وی ادامه داد: این روزها صدای مردم توسط عوامل بیگانه مورد سواستفاده قرار گرفته و اعتراضات مردمی را به اختشاش تبدیل کردند.

نظری در ادامه در خصوص تاثیر هجده سال برگزاری پرسش مهر در کشور گفت: طرح پرسش مهر در ابتدای هرسال تحصیلی توسط رئیس جمهور نشاندهنده یکی از موضوعات اصلی حاکمیت نسبت به اجتماع در هرسال است و آموزش و پرورش به عنوان هدایت کننده و برگزار کننده این مهم به خوبی توانسته شواهد تاثیر این طرح را در اجتماع دیده و بررسی های لازم را انجام دهد.

وی افزود: بدلیل اینکه مخاطب پرسش مهر دانش آموزان و اولیای آنان است و به جمع آوری ایده و نظرات شرکت کنندگان می پردازد بانک جامعی از اطلاعات اجتماع در خصوص موضوعات طرح شده است که می توانند با بررسی دقیق و علمی راهکارهای اجتماعی خوبی را از انان استخراج کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرروش فارس اظهار داشت:با توجه به نمایه مسابقات و سهمیه هر منطقه در تحویل آثار پرسش مهر ریاست جمهوری پیش بینی می شود امسال در مجموع تعداد 64 هزار دانش آموز، همکار فرهنگی، دانشجو معلمان و تعداد 285 هزار نفر از اولیاء در استان فارس در مرحله آموزشگاهی پرسش مهر ریاست جمهوری استان فارس شرکت خواهند کرد.

شرکت کنندگان در رشته های شعر، داستان نویسی ، مقاله پژوهشی، سخنوری وبلاگ، طراحی، نقاشی، خوشنویسی، نمایشنامه نویسی و سرود همگانی به تفکیک جنسیت ، دوره تحصیلی و مدرک تحصیلی با هم به رقابت می پردازند.

وی افزود: همکاران فرهنگی و اولیا در رشته سرود همگانی و سخنوری نمی توانند شرکت کنند، نمایشنامه نویسی ویژه فرهنگیان می باشد و اولیا نیز فقط در رشته دلنوشته به رییس جمهور می توانند شرکت کنند.

نظری با اشاره به اینکه مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری هر ساله با آغاز سال تحصیلی و با سوال رییس جمهور از دانش آموزان، فرهنگیان، دانشجو معلمان و اولیاءآغاز می شود، اظهار داشت: این مسابقات شامل چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری است که دانش آموزان ابتدایی تا سطح منطقه، متوسطه اول تا سطح استان، متوسطه دوم و فرهنگیان، دانشجو معلمان و اولیاء تا سطح کشوری به رقابت با هم خواهند پرداخت.

دکتر حسن روحانی امسال با توجه به نیاز جامعه جهانی به گفت و گو موضوع هجدهمین پرسش مهر را " چگونه باید در مدرسه، تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم" تعیین کرد.

در سال تحصیلی گذشته ، استان فارس در هفدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری چهار مقام اولی، دو مقام دومی، سه مقام سومی و دو مقام چهارمی در مرحله کشوری به دست آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار