نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی:

جامعه ای که درآن علم وآگاهی وجود داشته باشد در همه زمینه ها پیشرفت می کند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد ظهر امروزدر دیدار مدیرکل آموزش‌ وپرورش خراسان شمالی٬ رئیس و جمعی از کارکنان اداره سوادآموزی شهرستان بجنورد اظهار داشت: اسلام به علم و دانش و آگاهی اهمیت ویژه‌ای داده است و برای آن ارزش زیادی قائل شده است.

کد مطلب: ۷۰۰۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا خراسان شمالی: نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت:علم و دانش غذای فکر انسان است. این نگاه امام محمدباقر(ع) به طعام فرهنگی٬ به ما می‌آموزد، همان‌گونه که علم‌آموزی مهم است، معلمی که از آن دانش را می‌آموزیم هم اهمیت دارد .

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی تاکید کرد: دین اسلام، دین علم و آگاهی است و اولین جمله وحی الهی که به پیامبر اکرم(ص) خطاب کردند٬ «اِقرأ» است نه «اِعمل ».

یعقوبی تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن علم و آگاهی وجود داشته باشد در همه زمینه‌ها پیشرفت می‌کند، هم در زمینه‌های فردی و هم درزمینه‌های اجتماعی. علم چراغ راه فرد و جامعه است و انسان‌ها و جامعه‌ای که از علم کافی بهره‌مند نباشند، عقب‌افتاده است .

وی ادامه داد: طبق آیات قرآن، ایمان به انسان درجه می‌دهد، اما علم به انسان «درجات» می‌دهد و این نشان‌دهنده این است که علم٬ چراغی برای سیر و تعالی انسان به سمت خوبی‌ها است. عابدان بدون علم لغزندگی پیدا می‌کنند و مایه دردسر می‌شوند .

امام جمعه بجنورد با اشاره به فرمان تاسیس نهضت سوادآموزی از سوی امام راحل (ره) گفت: نهضت سوادآموزی به‌فرمان امام راحل (ره) و با شعار ایران را مدرسه کنیم، تشکیل شد و این نشان‌دهنده نگاه بلند ایشان به مسئله علم و دانش‌اندوزی است. نهضت سوادآموزی نباید کند شود و باید این نهضت ادامه داشته باشد تا بی‌سوادی از جامعه ریشه‌کن شود .

یعقوبی با بیان رسالت انبیای الهی٬ افزود: جنگ با جهل و جهالت از رسالت‌های انبیا است و معلمان با تأثیرپذیری از این رسالت به تکثیر علم و ریشه‌کن شدن جهل و جهالت می‌پردازند و این‌یک ارزش است. نهضت سوادآموزی، نهضت مبارزه با جهل و جهالت است و جلوگیری از به چاه افتادن انسان‌های ناآگاه است .

وی در خصوص تبلیغ و فضاسازی فعالیت‌های نهضت سوادآموزی٬ اظهار داشت:باید برای تأثیرات سوادآموزی بر جامعه بیشتر همت شود و اکنون‌که برنامه‌های صداوسیمای استان به‌صورت 24 ساعته پخش می‌شود، بهترین فرصت برای مدیران دستگاه‌های مختلف برای ارائه فعالیت‌های صورت گرفته در استان است .

امام جمعه بجنورد از مسئولان صدا و سیمای استان خواست٬ بخش ویژه‌ای در شبانه‌روز به آموزش‌وپرورش و به‌خصوص سوادآموزی اختصاص داده شود تا مزایای علم گفته شود و در همین زمینه تاکید کرد: افرادی که پس از سال‌ها و در ایام کهولت توانسته‌اند به سواد دست پیدا کنند و از آن برای رسیدن به اشتغال خود و دیگر افراد جامعه استفاده کرده‌اند به جامعه معرفی شوند. این خود ایجاد انگیزه کردن در دل افراد بی‌سواد است .

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مطالبات مقام معظم رهبری در استان خراسان شمالی این بود که استان خراسان شمالی جزو 10 استان برتر کشور شود و مدیران آموزش‌وپرورش و نهضت سوادآموزی بکوشند تا این مطالبه رهبر معظم انقلاب تحقق پیدا کرده و استان ما درزمینهٔ ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در رده اول تا دهم کشور قرار بگیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار