برگزیدگان فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند مشخص شدند

تهران (پانا) - همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند برگزیدگان بخش های مختلف این دوره مشخص شدند.

کد مطلب: ۷۰۰۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد

سلیم غفوری مدیر شبکه مستندعصر امروز در مراسم اختتامیه فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند که در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد؛ گفت: جشنواره مستند جشنواره ای است که مخاطبانش همه مردم ایران هستند و اکرانش به جای سالن های سینما در منازل مردم است.

وی ادامه داد: .نخستین جشنواره مستند تلویزیونی توانست اکران آثار مستند را به منازل مخاطبان بیاورد، جشنواره ای که مخاطبانش مردم هستند و مردم توانستند آثار را در خانه مشاهده کنند، این جشنواره 15 میلیون نفر مخاطب داشته است، این میزان مخاطب حاکی از رشد سرمایه‌گذاری در حوزه سینمای مستند است. سینمای مستند رشد قابل توجهی داشته است و اگر از سینمای داستانی جلوتر نباشد عقب تر هم نیست .

غفوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که در سینمای مستند مسائل و دغدغه های جامعه و موضوعات اجتماعی مطرح می شود اظهار کرد:نگاه مخاطبان نسبت به سال های پیش به سینمای مستند تغییر کرده است و بخش مهمی از سبد توجه مردم را مستند تشکیل می دهد .

بر اساس این گزارش ؛ در بخش دیگری از این مراسم مهدی میر تیموری، دبیر جشنواره مستند تلویزیونی گزارشی از فصل سوم این جشنواره ارائه کرد.

وی یادآور شد: در این سه فصل از جشنواره ۱۳۴ فیلم میتند روی آنتن رفته است و فصل چهارم نیز از ۲۳ دی‌ماه با رقابت ۴۵ فیلم آغاز به کار خواهد کرد. در مجموع در طول این جشنواره ۱۷۹ مستند در قالب ۱۲ برنامه روی آنتن می‌رود و ۱۶۰ فیلمساز معرفی می‌شوند .

به گفته تیموری نقش فیلمسازان شهرستانی در جشنواره مستند تلویزیونی بسیار پررنگ بوده است، از ۱۸ نامزد این فصل از جشنواره در دو بخش متنخب مردم و داوران، ۱۲ نفر از فیلمسازان از سایر استان‌ها به جز تهران بودند.

در ادامه مراسم اختتامیه فصل سوم از جشنواره مستندات تلویزیونی از برگزیدگان مستندهای منتخب مردمی و داوران تقدیر شد .

بر این اساس در بخش کوتاه مستندهای منتخب مردمی از مهدی حیدری برای مستند «ده، چهار و نیم، سه و نیم»، در بخش نیمه بلند از امیر شکرگذار ناوی برای مستند «خدیجه نی‌زن و رمه‌هایش» و در بخش بلند از بهمن ابراهیمی برای مستند «اشترانکوه»تقدیر شد .

همچنین در بخش برگزیدگان مستندها به انتخاب داروان (اوبرت صافاریان، مهدی شاه‌محمدی و مهدی مطهر) در بخش مستندهای کوتاه از محمد عبدالهی برای مستند «سارو»، در بخش مستندهای نیمه بلند از محسن علیدادی برای «دغدغه‌های یک زوج کهن‌سال» و در بخش مستندهای بلند ضمن تقدیر از محسن شیرزایی برای مستند «بغض هامون»، از رضا فرهند و کمیل سهیلی برلی مستند «آزادی» تقدیر شد .

در بخش دیگری از این مراسم سلیم غفوری (مدیر شبکه مستند) به همراه مهدی میرتیموری (دبیر این جشنواره) از اصغر بختیاری، همکار و همرزم شهید مرتضی آوینی که تجربه سال‌ها تولید مستند را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد، تقدیر شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار