سلیمی در تشریح جلسه کمیسیون شوراهای مجلس:

قیمت طرح ترافیک شناور می‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس از جزئیات کارشناسی طرح جدید ترافیک با حضور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در کمیسیون متبوعش خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۰۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در تشریح دستور کار جلسه امروز یکشنبه (17 دی ماه) کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای محسن پور سید معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور در این جلسه در خصوص طرح جدید نحوه ورود وسایل نقلیه به محدوده‌ ترافیک و میزان پرداخت عوارض مباحثی را مطرح کرد، در این طرح ابزار قیمت‌گذاری عوارض به شکل جدیدی تعریف شده است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: میزان عوارض برای تردد خودروها در محدوده طرح ترافیک بر اساس میزان ترافیک نیز متفاوت خواهد بود، این میزان پرداخت در ساعات پر ترافیک و در کم ترافیک متفاوت خواهد بود، همچنین مقرر شد تخفیفاتی برای تردد خودروهایی با معاینه فنی برتر نیز در نظر گرفته شود.

وی افزود: دسترسی مردم به محدوده‌های ترافیک بر اساس عدالت اجتماعی، کاهش تخلفات ناشی از ورود به محدوده طرح، دسترسی عموم مردم به اخذ مجوز و کاهش ضرورت استفاده از موتورسیکلت در محدوده ترافیک از مزایای این طرح است. این طرح از ساعت 6:30 صبح تا 19 خواهد بود اما روزهای تعطیل رسمی، پنج‌شنبه و جمعه اجرا نخواهد شد.

سلیمی در ادامه با بیان اینکه این طرح تطبیقی ضمن تحقق عدالت اجتماعی سبب کاهش آلودگی هوا خواهد شد، گفت: طرح ترافیک در شورای هماهنگی ترافیک و قیمت‌گذاری آن توسط شهرداری تهران نهایی می‌شود لذا در کمیسیون به صورت کارشناسی بررسی شد، بر اساس اظهارات معاون شهرداری تهران، با اجرای طرح جدید میزان تردد خودروها کاهش پیدا می‌کند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به سیاست‌های این کمیسیون مقرر شد نسبت به موضوع تجمعات و ناآرامی‌های هفته اخیر نیز جلساتی برگزار و ریشه اعتراضات مورد بررسی قرار گیرد تا پیشنهادهای سازنده به مسولان اجرایی ارایه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار