میرزاده در تشریح جلسه کمیسیون آموزش مطرح کرد:

مذاکره رئیس کمیسیون آموزش مجلس با مسئولان امنیتی درباره دانش‌آموزان بازداشتی

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از مذاکره رئیس کمیسیون متبوعش با مسئولان امنیتی برای حل مشکل دانش‌آموزان بازداشت شده در حوادث خیابانی اخیر خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۰۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خانه ملت در تشریح جلسه امروز (یکشنبه 17 دی ماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی دو موضوع با عناوین "پیگیری اخبار حوادث خیابانی اخیر و وضعیت دانش‌آموزان بازداشتی" و "بررسی طرح اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44" خبر داد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی درخصوص بررسی وضعیت دانش‌آموزان، دانشجویان و فرهنگیان پس از حوادث اخیر، گفت: حفاظت از این قشر نیازمند پیشگیری است که این پیشگیری با جدی گرفتن مسائل تربیتی در مدارس و دانشگاه‌ها محقق خواهد شد، چراکه باید تا قبل وقوع حادثه‌ای و رسیدن آسیب به دانش‎آموزان، دانشجویان و فرهنگیان به فکر آگاهی‌رسانی و علاج مشکلات بود تا نسل جدید حافظ نظام شوند نه آلت دست بیگانگان.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد دانش‌آموزان بازداشت شده در دست کمیسیون آموزش و تحقیقات نیست، اضافه کرد: رئیس کمیسیون با برخی از مسئولان امنیتی برای رفع مشکلات دانش‌آموزان بازداشت شده در ایام امتحانات مذاکراتی داشته تا در صورت امکان مشکل آن‌ها با نصیحت، تذکر و توصیه حل شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه امروز "طرحی در رابطه با اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44" نیز در کمیسیون آموزش و تحقیقات در قالب کمیسیون فرعی بررسی شد، افزود: این طرح پس از بررسی از سوی نمایندگان رد شد چراکه آن قانون را نیازمند اصلاح ندانستند، ضمن آنکه به‌تازگی قانون تاسیس مدارس غیردولتی تصویب شده است لذا برای امر تعلیم و تربیت نیاز به قانون جدید نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار