نیروگاه انرژی خورشیدی در استان البرز مستقر می شود

کرج (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار البرز از روند پیگیری استقرار نیروگاه انرژی خورشیدی در کار گروه اقتصادی خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۰۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد

پنجمین جلسه کارگروه توسعه اقتصادی استان با حضور عبادالله کامکار در محل استانداری برگزار شد.

وی در این جلسه با اعلام خبر گفت: برای اجرای این طرح در بدو امر اراضی ۲۰۰ هکتاری پیش بینی شده است.

معاون استاندار افزود: در خصوص وضعیت پروژهای مزرعه خورشیدی مقرر شد اداره کل منابع طبیعی در فاز اول مختصات ۲۰۰ هکتار را به شرکت توزیع و برق اعلام تا شرکت توزیع برق نیز استعلام های لازم را در خصوص پست و سایر موارد انجام و ظرف یک هفته به مرکز خدمات سرمایه گذاری اعلام شود.

وی تصریح کرد: همچنین مقرر شد ۲۰۰ هکتار زمین تعیین شده برای احداث نیروگاه های خورشیدی جمعا با ظرفیت ۱۰۰ مگا وات باشد و بهره بردار می تواند هم متقاضی سرمایه گذاری داخلی و هم متقاضی سرمایه گذاری خارجی باشند و اولویت با کسانی است که برای طرح های سرمایه گذاری خارجی در مرکز خدمات سرمایه گذاری و برای طرح های سرمایه گذاری داخلی در پارک علم و فناوری و شرکت توزیع برق استان در خواست اولیه خود را تا کنون ارایه داده اند‌.

معاون استاندار افزود: به منظور بررسی بیشتر این موضوع مقرر شد جلسه کارشناسی با حضور کارشناسان پارک علم و فناوری، اداره کل منابع طبیعی، شرکت توزیع نیروی برق استان، شرکت برق منطقه ای تهران و مرکز خدمات سرمایه گذاری در پارک علم و فناوری برگزار و نتایج به مرکز خدمات سرمایه گذاری اعلام تا در جلسه آتی کار گروه انرژی های تجدید پذیر ارائه و بررسی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار