مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

هنرستان های فنی و حرفه ای تخصصی می شوند

کرمان(پانا) - مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش، گفت: به منظور تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر ایجاد هنرستان های تخصصی و حرفه ای از اولویت های اصلی اداره کل فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۷۰۰۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد

سید محسن حسینی مقدم در آیین افتتاح اولین هنرستان تخصصی طراحی دوخت " کارآفرینان فردا" آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان، گفت: هدف از آموزش در هنرستان ها یادگیری کارکردن است تا ارتباط بین مغز و دست را برقرار کنند، چرا که 74 درصد از مشاغل در جامعه با دست انجام می شود.

وی با بیان این که دستگاه تعلیم و تربیت متولی ایجاد شغل نیست، گفت: آموزش و پرورش درصدد آشنا کردن دانش آموزان با شغل های موجود در جامعه است.

حسینی مقدم تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد را از اولویت های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر و کار آمد در تمام زمینه ها از طریق آموزش و پرورش و هنرستان ها امکان پذیر خواهد بود.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش به ضرورت ترغیب دانش آموزان برای تحصیل در هنرستان های فنی و حرفه ای اشاره کرد و افزود: در سال های اخیر اقبال خانواده ها به سمت هنرستان های فنی و حرفه ای زیاد شده است که این امر نشان از تاثیر دروس فنی و حرفه ای در زندگی و آینده شغلی دانش آموزان دارد.

وی ادامه داد: دانش آموزان هنرستان ها پس از فارغ التحصیلی فرصت کار در بازار کار را پیدا می کنند.

حسینی مقدم خاطر نشان کرد: تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای در اولویت کاری این حوزه قرار دارد که به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان در آینده بسیار ضروری است.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی را تولید داخلی دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی با تولید نیروی انسانی ماهر و متخصص تحقق خواهد یافت که هنرستان های فنی و حرفه ای بهترین مکان برای تربیت چنین نیروی ماهری هستند.

بر پایه این گزارش: مراسم افتتاح اولین هنرستان تخصصی طراحی دوخت " کارآفرینان فردا" آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان با حضور محسن بیگی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، حسینی مقدم مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای، آذر کیش مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش و و جمعی از مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار