با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان

اولین هنرستان تخصصی طراحی دوخت " کار آفرینان فردا " استان کرمان افتتاح شد

کرمان (پانا) - با حضور مدیر کل آموزش و پرورش اولین هنرستان تخصصی طراحی دوخت " کار آفرینان فردا" استان کرمان افتتاح شد.

کد مطلب: ۷۰۰۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد

محمد محسن بیگی در آئین افتتاح اولین هنرستان تخصصی طراحی دوخت " کار آفرینان فردا " آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان، گفت: اعتلای فرهنگ، هنر، مهارت و اخلاق در آموزش و پرورش از اولویت های اصلی آموزش و پرورش در حوزه فنی و حرفه ای و کارو دانش است.

وی با اشاره به اینکه در همه ی تمدن های بشری بر هنر و مهارت تاکید شده است، خاطر نشان کرد: در نظام تعلیم و تربیت باید بر مقوله ی هنر و مهارت توجه ویژه ای داشت چراکه امروزه راهگشای مشکلات کشور مهارت آموزی دانش آموزان است.

محسن بیگی گفت: اقداماتی که می تواند در آموزش و پرورش ماندگار باشد تربیت دانش آموزانی هنرمند و حرفه ای است که این دو مولفه آموزش و پرورش را در مسیر تحقق رسالت اصلی خود یاری می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تغییر نگاه به هنر و مهارت را در آموزش و پرورش لازم و ضروری دانست و گفت: باید معلمان و مدیران مدارس بخصوص مدارس فنی و حرفه ای در جهت تغییر نگاه جامعه و دانش آموزان و والدین تلاش کنند تا علاقه ی دانش آموزان و خانواده ها به رشته های فنی و حرفه ای افزایش پیدا کند.

محسن بیگی اهمیت رشته های فنی و حرفه ای در آموزش و پرورش را مهم ارزیابی کرد و گفت: مهارت آموزی در نظام تعلیم و تربیت و اثربخشی آن در تربیت دانش آموزان، ارتباط دو یا چند سویه بین دانش آموز و معلم از اهمیت بالایی برخوردار است که این امر در هنرستان های فنی و حرفه ای و کارو دانش محقق می شود.

وی زمینه بروز خلاقیت و مهارت های جدید در بین دانش آموزان را از ویژگی ها مهم و اصلی هنرستان های فنی و حرفه ای برشمرد و برتحقق این امر در این هنرستان ها تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان یکی دیگر از ویژگی های هنرستان های فنی و حرفه ای را استفاده از تجربیات و تراوش فکری دانش آموزان در محیط مدرسه برشمرد و خاطر نشان کرد: باید جایگاه هنرآموز در نظام تعلیم و تربیت افزایش پیدا کند تا زمینه حضور حداکثری دانش آموزان در مدارس فنی و حرفه ای و کارو دانش فراهم شود.

محسن بیگی به بعد دیگر اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای در نقش فرهنگی و اجتماعی آن اشاره کرد و گفت: برخورداری دانش آموزان از آموزش های فنی و حرفه ای باعث می شود تا توان کاری آنها بالا رود و اگر در آموزش و پرورش کار یدی و مغزی هر دو با پیوند با هم انجام شوند ارزشهای نوینی در آینده جامعه پدیدار می گردد.

برپایه این گزارش: مراسم افتتاح اولین هنرستان تخصصی طراحی دوخت " کارآفرینان فردا" آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان با حضور محسن بیگی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، حسینی مقدم مدیرکل فنی و حرفه ، مهندس آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت و جمعی از مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار