ظرفیت سیلوهای ذخیره گندم در ایلام به ۳۵۰ هزار تن افزایش می یابد

ایلام (پانا) - مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام ظرفیت سیلوهای ذخیره گندم در این استان را با بهره برداری از طرح های در دست اجرا تا سقف ۳۵۰ هزار تن قابل افزایش دانست.

کد مطلب: ۷۰۰۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد

کامران سلیمان پور، در جلسه اعضای شورای تخصصی آرد و نان اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که طی سالیان گذشته در زمینه ذخیره سازی محصول گندم در طول سال وجود داشت، ظرفیت بسیار پایین سیلوهای ذخیره بود به طوریکه مجبور بودیم محصول تولیدی را به سایر استان ها ارسال کنیم که همین عامل باعث افزایش هزینه ها و انتقال دوباره آن به داخل استان در زمان مورد نیاز می شد.

وی، تاکید کرد: طی سال های اخیر نهضت سیلوسازی در این استان شکل گرفته و ظرفیت سیلوهای استان به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافت بطوریکه هم اکنون این مقدار به ۲۷۰ هزار تن در ۱۰ سیلوی بهره برداری شده در این استان رسیده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام، یادآور شد: چهار سیلوی دیگر نیز هم اکنون در استان در حال ساخت است که پیش بینی می شود سال آینده افتتاح شوند که با راه اندازی این واحدها ظرفیت ذخیره گندم در سیلوهای استان به ۳۵۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

سلیمان پور، گفت: تلاش شده در این سیلوها به بهترین شکل ممکن ذخیره سازی انجام شود تا محصول راهبردی گندم برای استفاده در زمان مورد نیاز از نظر کیفیت حفظ شود.

وی، موجودی ذخیره گندم در سیلوهای استان را ۱۸۰ هزار تن عنوان و خاطرنشان کرد: ذخیره گندم در استان به شکل مطلوبی انجام گرفته و از این نظر با مشکلی روبرو نیستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار