مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت:

کاهش بی سابقه بارندگی در خراسان جنوبی طی ۵۰ سال گذشته

بیرجند (پانا) - مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از کاهش بارندگی در سال زراعی جاری، طی ۵۰ سال اخیر خبر داد و گفت تاکنون ۱.۱ میلی متر بارندگی در استان داشته ایم.

کد مطلب: ۷۰۰۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا خندان اظهار داشت: میانگین بارندگی سال زراعی امسال ۱.۱ میلی متر گزارش شده است که در مقایسه با سال قبل ۷۵ درصد کاهش داشته است.

وی همچنین از کاهش ۹۸ درصدی بارندگی های سال زراعی جاری در مقایسه با بلندمدت خبر داد و گفت: بارندگی در برخی از شهرها از جمله درمیان یک دهم میلی متر، خور صفر و محمد شهر صفر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی افزود: در تمامی شهرستان های استان کاهش ۹۰ درصدی بارندگی (به جز طبس که ۸۴ درصد کاهش داشته ایم) از ابتدای مهرماه داشته ایم.

وی تصریح کرد: باید ۲۳ میلی متر بارندگی در تمامی شهرهای استان داشته باشیم تا این کاهش چهارماه اخیر جبران شود.

وی با اشاره به اینکه از امشب، دمای هوای استان در قسمت های شمال شرقی و شمال استان از جمله زیرکوه، قاین کاهش می یابد و شاهد بارندگی و بارش احتمالی برف خواهیم بود، گفت: خراسان جنوبی در هجدهمین سال خشکسالی خود به سر می برد و این کاهش بارندگی در سال زراعی جاری، در ۵۰ سال اخیر بی سابقه است بگونه ای که تاکنون ۱.۱ میلی متر بارندگی داشته ایم.

خندان با بیان اینکه کاهش نزولات آسمانی در استان خراسان جنوبی بسیار محسوس است و علی رغم تمام تلاش دولت برای حل مشکل آب استان،‌ مردم باید در مصرف آب صرفه جویی و دقت را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار