در گفت‌و‌گو با پانا

فلاحت پیشه: هدف اصلی تحریم‌های ترامپ توسعه ایران است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تلاش آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران تأکید کرد که سیاست‌های آمریکا علیه برجام شکاف بیشتری بین آنها و اروپایی‌ها ایجاد می‌کند.

کد مطلب: ۷۰۰۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد

حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص هدف اصلی آمریکایی‌ها از مطرح کردن پرونده ناآرامی‌های اخیر ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد اظهار کرد: «هدف اصلی ترامپ و گروه محافظه‌کاران آمریکایی بازگرداندن ایران به کانون توجهات کشور‌های غربی است، بنابراین ترامپ از هر موضوعی علیه ایران استفاده می‌کند و با استفاده از همین ناآرامی‌های اخیر تحت عنوان حمایت از مردم ایران می‌خواهد دوباره فشار بر ملت ایران را افزایش دهد.»

نماینده اسلام آباد غرب افزود: «ترامپ قصد دارد تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کند که هدف اصلی آن سیاست‌های توسعه‌ای در ایران است زیرا تحریم‌های ترامپ باعث شده که برخی از سیاست‌های اشتغال‌زایی و بخش‌های توسعه‌ای و عمرانی در کشور به نتیجه نرسند.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: «ترامپ همه این سیاست‌های خصمانه را به اسم حمایت از مردم ایران انجام می‌دهد و همه این‌ها نشانه بی‌شرمی یک سیاستمدار است. او از همین ناآرامی‌های اخیر استفاد‌ه کرد تا بتواند تحریم‌های جدیدی را علیه ملت ایران وضع کند.»

وی ادامه داد: «این دولت ایران نیست که تحریم می‌شود بلکه هدف اصلی ملت ایران است. سیاست تحریمی باعث جلوگیری از ورود سرمایه و فناوری خارجی به داخل کشور شده است و همین امر مانع اشتغال مردم ایران می‌شود و این سیاستی است که ترامپ در پیش گرفته و اکنون نیز این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.»

سیاست ایجاد ناامنی آمریکایی‌ها در ایران با شکست مواجه شد

فلاحت پیشه تصریح کرد: «سیاست‌های تحریمی علیه ملت ایران نخ نما شده است و همین ورود ترامپ و نتانیاهو به موضوع ناآرامی‌ها باعث شده که مردم ایران به خود بیایند و کاری کنند که از آنها سوء استفاده نشود. آنها دشمنان بنیانی مردم ایران هستند و به همین دلیل بود که ترامپ به سرعت سعی کرد که موضوع ایران را در کانون توجه جهان قرار دهد و به پیشنهاد آمریکا موضوع ناآرامی‌های اخیر در شورای امنیت قرار گرفت. اما کشورهای مختلف از جمله فرانسه اعلام کردند که وظیفه شورای امنیت سازمان ملل متحد ایجاد امنیت در دنیا است و این سیاست ایجاد ناامنی آمریکایی‌ها در ایران با شکست مواجه شد.»

وی خاطرنشان کرد: «آمریکایی‌ها هیچگاه بیکار نمی‌نشینند و سعی دارند دوباره تحریم‌ها علیه ایران تشدید شود و ما باید در این زمینه هوشیار باشیم. بنده اعتقاد دارم جمهوری اسلامی ایران نیازمند دیپلماسی عمومی قوی‌تری در دنیای امروز با وجود منفورترین سیاستمداران جهان یعنی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، است. آنها دستشان به خون آلوده است و هنوز هم داعش و گروه‌های تروریستی به پشتوانه آنها فعالیت می‌کنند و قصد دارند از خلاء دیپلماسی عمومی در ایران استفاده کنند و کانون سیاست‌های ضد ایرانی را شکل دهند.»

سیاست‌ خارجی ایران نیازمند تحولی جدی است

این عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: «معتقدم سیاست‌ خارجی ایران نیازمند تحولی جدی است. در دنیای امروز باید بتوانیم با زبان اقتصادی با دنیا صحبت کنیم زیرا در حوزه راهبردی و نظامی به ویژه در غرب آسیا ایرانیان توانسته‌اند تاثیر گذار باشند. اکنون باید با زبان اقتصادی با دنیا صحبت کنیم تا یهودیان دنیا راهبردشان همان راهبردی نباشد که نتانیاهو تعریف می‌کند و باید در دیپلماسی عمومی کاری کنیم که دیگر ترامپ نتواند سیاست‌های کلی کشورهای غربی را شکل دهد. بنابراین باید این خلاء دیپلماسی عمومی را پرکنیم.»

آمریکایی‌ها از هر موضوعی برای ضربه زدن به برجام استفاده می‌کنند

وی در خصوص سیاست‌های ترامپ در قبال برجام و سوء استفاده از ناآرامی‌های ایران برای دور زدن برجام تصریح کرد: «برجام شرایط خاص خود را دارد و داور اصلی برجام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و آژانس نیز بارها پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را اعلام کرده و این مسائل ربطی به برجام ندارد. آمریکایی‌ها از هر موضوعی برای ضربه زدن به برجام استفاده می‌کنند اما دنیا دیگر این تحلیل‌ها را نمی‌پذیرد زیرا دنیا یک نمونه آمریکایی آن با نام کره شمالی را دیده است. آمریکایی‌ها و برخی از متحدانشان باعث شدند که کره شمالی به یک تهدید در دنیا تبدیل شده است و ایران کشوری است که اکنون با کشورهای غربی کار می‌کند و اگر آمریکایی‌ها به سیاست‌های خود علیه برجام ادامه دهند شکاف بیشتری بین آنها و غربی‌ها ایجاد می‌شود.»

فلاحت پیشه تصریح کرد: «ترامپ سعی می‌کند عدم پایبندی ایران به تعهداتش در زمینه برجام را دوباره مطرح کند و از طرفی دغدغه سیاستمدارن دیگر آمریکایی این است که چنین سیاستی بیشتر آمریکا را منزوی می‌کند و تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران دیگر باز نمی‌گردد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار