با نگاهي به حضور چهار فیلم‌ دومی در جشنواره سی و ششم

باز شدن بال پرواز جوانان در جشنواره فيلم فجر

تهران (پانا) - اخبار رسانه هاي هنري در روزهای گذشته بیشتر روی حضور سه فیلمساز اول در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر زوم شده است، اما پذیرفته شدن کارهای سه فیلمساز دوم و حضور جوانان دیگر؛ جشنواره امسال را به یکی از جشنواره‌های جوان چند ساله اخیر بدل کرده است.

کد مطلب: ۷۰۰۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد

با نگاهی به لیست اسامی فیلم های راه یافته به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر درمی‌یابیم یکی از نکات قابل توجه جشنواره فيلم فجر، حضور فیلمسازانی است که امسال با دومین ساخته خود در جشنواره حضور دارند. فیلمسازانی که در دوره‌های گذشته به عنوان کارگردان‌های اول حضور داشتند و برخی‌ در همان دوره موفقیت‌هایی کسب کردند .

پیمان معادی در دوره سی‌ام با فیلم «برف روی کاج ها» توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را کسب کند. همچنین لوح تقدیر بهترین بازیگر زن بخش نگاه نوی این دوره از جشنواره نیز به بازیگر این فیلم، مهناز افشار تعلق گرفت. معادی امسال با دومین فیلم بلند سینمایی خود (فیلم «بمب») به همراه بازیگرانی همچون لیلا حاتمی، حبیب رضایی و سیامک انصاری در جشنواره حضور دارد .

سهیل بیرقی یکی دیگر از کارگردانانی است که با فیلم «من» در بخش نگاه نو سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت که در آن دوره از جشنواره، از این فیلم، امیر جدیدی و بهنوش بختیاری نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و زن شدند. بیرقی امسال نیز به عنوان نویسنده و کارگردان فیلم «عرق سرد» و با بازیگرانی همچون باران کوثری، امیر جدیدی، لیلی رشیدی و سحر دولتشاهی در جشنواره سی و ششم حضور دارد .

هادی محمدیان که امسال «فیلشاه» را در بخش مسابقه دارد، نیز پیش از این تجربه حضور در جشنواره فیلم فجر را با انیمیشن بلند «شاهزاده روم» در دوره سی و سوم تجربه کرد و موفق به دریافت لوح تقدیر ویژه از این جشنواره شد .

حمید زرگرنژاد، دیگر فیلمسازی است که پیش از این فیلم سینمایی «پایان خدمت» کارگردانی کرده و امسال به عنوان نویسنده و کارگردان فیلم «ماهورا» در جشنواره حضور دارد .

جدای از این چهار نفر و سه فیلمساز اول، حضور فیلمسازانی چون محمدحسین مهدویان، هومن سیدی، بهروز شعیبی، مصطفی کیایی، پوریا آذربایجانی، بهرام توکلی و سیدروح‌الله حجازی، این دوره جشنواره را به یکی از جوان‌‌ترین دوره‌ها بدل کرده است .

امسال با حضور 25 فیلم در جشنواره و در نظر گرفتن رقابت تنگاتنگی که میان این آثار به‌وجود خواهد آمد، باید دید این فیلمسازان چقدر می توانند فرصت عرض اندام داشته باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار