در گفت‌وگو با پانا

معاون توسعه مدیریت وزارت‌ ارشاد خبرداد: كسب رتبه درجه يك هنري، شرط ثبت‌نام در موسسه پيشكسوتان

تهران (پانا) - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد در سال آینده حمایت های بیشتری از هنرمندان پیشکسوت با توجه به افزایش بودجه در معاونت توسعه مدیریت و منابع صورت بگیرد.

کد مطلب: ۶۹۹۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
علي اصغر كارانديش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم تقدیر از هنرمندان پیشکسوت متولد دی ماه به پانا گفت: بعد از پیگیری های زیاد آقای سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و اعضای هیات مدیره این موسسه، ساختمانی خریداری و در جلسه کمیسیون دولت مصوب شد تا این ساختمان به مدت 30 سال در اختیار هنرمندان پیشکسوت قرار بگیرد.
وی افزود: همچنین مقرر شد تا تجهیزات دیگری نیز فراهم شود و هنرمندان پیشکسوت بتوانند با فراغ بال از آن محل استفاده کنند.
کاراندیش از اختصاص مراکز رفاهی و اقامتی دیگر به هنرمندان پیشکسوت خبر داده و عنوان کرد: علاوه بر این ساختمان که به عنوان دفتر موسسه هنرمندان پیشکسوت استفاده می شود، مجموعه آدران در جاده چالوس، باغ زیبای وزارت ارشاد، مجتمع اقامتی چاکسر، هتل هایی در مشهد و قشم در طول سال در اختیار هنرمندان پیشکسوت قرار می گیرد.
وی با اشاره به تعریف پیشکسوت در وزارت ارشاد بیان کرد: هنرمندانی که امتیاز درجه یک را از شورای ارزشیابی هنرمندان کسب کرده اند، بعد از سن 60 سالگی می توانند در موسسه هنرمندان پیشکسوت ثبت‌نام کنند. تلاش وزارتخانه برای بهره گیری از تخصص و تجربه هنرمندان پیشکسوت برای انتقال به جوانان است.
کاراندیش ابراز امیدواری کرد در سال آینده حمایت های بیشتری از هنرمندان پیشکسوت با توجه به افزایش بودجه در معاونت توسعه مدیریت و منابع صورت بگیرد.
وی در پایان در پاسخ به این که آیا خود را پیشکسوت می داند یا نه، گفت: من متولد یکم آذر 1337 هستم و هنوز به 60 سالگی نرسیده ام(با خنده).

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار