در گفت‌وگو با پانا

معاون آموزش ابتدایی: نیاز به نیروی مشاوره در دوره ابتدایی داریم

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر جذب نیروهای متخصص در دوره ابتدایی تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۹۹۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با پانا، در پاسخ به این سوال که از چه بخش‌هایی برای تامین کمبودهای نیروی مشاوره دوره ابتدایی نیرو جذب می‌کنید اظهار کرد: طبق مکاتباتی که انجام داده‌ایم نیاز به نیروی مشاوره را در دوره ابتدایی مطرح کردیم. در مدارس ابتدایی با توجه به آغاز دوران تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و اینکه آن‌ها به طور جدی وارد فرهنگ آموزش می‌شوند باید نیروی مشاوره داشته باشیم. با بررسی‌های انجام شده بسیاری از مدارس ما فاقد مشاوره ابتدایی هستند.

حکیم‌زاده در پاسخ به این سوال که برای تامین نیروی آموزشی در دوره ابتدایی از چه بخش‌هایی نیرو جذب کرده اید افزود: در رابطه با ساماندهی نیروی انسانی اصل بر این است که همه تلاش کنیم با به‌کارگیری نیروها، کلاسی بدون معلم نباشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: طبیعتا اولویت و مساله‌ای که برای ما مهم است، این است که معلمان تمام کلاس‌های ابتدایی را با مدرکی مرتبط با دوره ابتدایی به‌کار بگیریم و با علاقه‌مندی و انگیزه‌ای که برای حضور در دوره ابتدایی دارند، از آن‌ها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: نباید در دوره ابتدایی برای حل مشکل استخدامی برخی افراد، نیروهایی را به‌کار بگیریم که برای تدریس در این دوره آمادگی لازم را ندارند.

حکیم‌زاده خاطرنشان کرد: امیدوار هستم با برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی که انجام می‌شود از به کارگیری راهکارهای کوتاه‌مدت برای تامین نیروی انسانی در بخش کمبود آموزگاران و دبیران صرف‌نظر و مطابق با جمعیت دانش‌آموزی و تراکم استاندارد کلاس درس، نیروی انسانی مورد نیاز را تربیت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار