در گفت‌وگو با پانا

در دوره پیش‌دبستانی مهارت‌های غیرشناختی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش بر آموزش مهارت‌های غیرشناختی به دانش‌آموزان در دوره پیش‌دبستان تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۹۹۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

رخساره فضلی در گفت‌وگو با پانا، با تاکید بر اینکه به جای آموزش الفبا به دانش‌آموزان به سمت آموزش مهارت‌های غیرشناختی برویم اظهار کرد: برنامه‌هایی برای خارج شدن دوره پیش‌دبستان از خواندن و نوشتن و کارهای مداد کاغذی داریم.

وی ادامه داد: لازم است برای دانش‌آموزان پیش‌دبستانی بسترهایی را ایجاد کنیم تا آن‌ها از درس خواندن لذت ببرند. توجه خانواده‌ها نیز باید جلب شود که اگر بچه‌های آن‌ها از بهره هوشی پایینی برخوردار هستند، باید خواندن و نوشتن را بیاموزند اما مهارت حل مساله، تحمل ابهام و نحوه برقراری ارتباط از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه بچه‌ها در دوره پیش‌دبستانی باید مهارت‌های غیرشناختی را بیاموزند افزود: آموختن این مهارت‌ها در دوره پیش‌دبستان امکان‌پذیر است و در سال‌های بعد امکان یادگیری آن‌ها غیرممکن خواهد بود.

فضلی اشاره کرد: مطالبه خانواده‌ها از دوره پیش‌دبستانی به جای اینکه دانش‌آموز چه تعداد شعر یاد گرفته باید کسب تجربه و خلق آثار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار