ادعای عجیب بازیگر "ارتفاع پست" :

اگر به خودم رای می دادم گلشیفته فراهانی سیمرغ را دریافت نمی کرد/ در حق "ارتفاع پست" بی مهری شد

یزد(پانا)- پنجمین قسمت از فصل جدید برنامه تلویزیونی "خوشاشیراز" در گفت و گویی جنجالی با گوهر خیراندیش به صورت زنده روی آنتن شبکه شما و مرکز استان فارس رفت.

کد مطلب: ۶۹۹۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد

پنجمین قسمت از فصل جدید برنامه تلویزیونی "خوشاشیراز" میزبان گوهر خیراندیش، بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون بود.

در بخش اول این برنامه گوهرخیراندیش در مقابل محسن آزادی نشست و در گفت و گویی به سوالات وی پاسخ داد.

-"جمشید" همقدم و پشتیبان

در این برنامه محسن آزادی با نکو داشت یاد و خاطره قاب عکسی که در دست داشت؛ میهمان برنامه را به صورت اتفاقی به مرور خاطراتی از مرحوم "جمشید اسماعیل خانی" واداشت.

گوهر خیراندیش که در مصاحبه های متعدد همسرش را اسماعیل خانی خطاب می کرد؛ برای اولین بار نام کوچک همسرش را در مقابل لنز دوربین برنامه "خوشا شیراز" بکار برد و بیان داشت: از 14 سالگی با "جمشید" زندگیمان را آغاز کردیم؛ همقدم درس خوانیدم؛ کار کردیم و به زندگی پرداختیم. او همیشه یار و پشتیبان خوبی برایم بود و این روزها با قاب عکسش حرف می زنم و از او می خواهم مثل همیشه مراغبمان باشد.

-هنرپیشه، انسان و اخلاق مدار

وی در بخش دیگری از گفت و گوی خود ضمن اظهار تاسف از فوت حمیدسمندریان، پدرتئاتر ایران، شرح داد: شنیدن خبر فوت استاد سمندریان برایم آنقدر جانکاه بود گویی ریشه ای از وجودم جدا شده است و سه نسل از هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون را داغدار ساخت. او اخلاق را لازمه هنرمند می دانست و همیشه عنوان می کرد که یک هنرپیشه حرفه ای باید انسان و اخلاق مدار باشد.

-در حق "ارتفاع پست" بی مهری شد

بازیگر زن فیلم "ارتفاع پست" در ادامه از روند تولید این فیلم سخن گفت و افزود: در طول بازی نقش زن جنوبی در این فیلم آنچنان با لهجه جنوبی ارتباط برقرار کرده بودم که حتی جمعی از اهالی جنوب من را جنوبی خطاب می کردند. آنچنان در این نقش غرق شده بودم به نحوی که عوامل برنامه در حین بازی برایم دست می زدند. سایر عوامل فیلم نیز به صورت خارق العاده ای ایفای نقش کردند و فیلم بسیار خوبی از کار درآمد؛ این مهم درحالیست که در جشنواره تنها جایزه ای که به فیلم ارتفاع پست تعلق گرفت؛ دیپلم نقش اول زن در بیستمین جشنواره فیلم فجر بود.

خیراندیش ضمن ابراز ناراحتی از کم لطفی و بی مهری داوران جشنواره به سریال ارتفاع پست، بیان داشت: "اسماعیل خانی" از عدم تعلق سیمرغ به من بسیار ناراحت بود و مدام با داوران صحبت می کرد و جویای دلیل عدم رای داوران می شد و به کرار می گفت: "اینقدر کار گوهر خوب بوده، به او سیمرغ ندادید؟!؟! "

-به خودم رای ندادم تا گلشیفته بتواند سیمرغ بگیرد!

وی در ادامه افزود: در همان جشنواره "گلشیفته فراهانی" با بازی در فیلم "اشک سرما" از مدعیان دریافت سیمرغ بود که موفق به دریافت این جایزه نشد و از این موضوع بسیار ناراحت بود. هنگامی که من در خانه سینما به داوری مشغول شدم در داوری فیلم ارتفاع پست به خود رای نداده و به گلشیفته فراهانی رای دادم تا با اختلاف یک رای بتواند سیمرغ را دریافت کند و اینگونه شد که گلشیفته توانست به حق خود برسد.

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم رسم عاشق کشی در بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با اشاره به دریافت این جایزه ارزشی گفت: در بهمن 1382 در پشت تریبون گفتم: جمشیدجان من بلاخره سیمرغ را گرفتم.

محسن آزادی مجری برنامه تلویزیونی "خوشا شیراز" در توضیحی گوهر سینمای ایران را سرآمد در امور خیریه ای خواند و از روند کمک رسانی وی به مردم زلزله زده کرمانشاه گفت.

خوشا شیراز این هفته با اجرای محسن آزادی، به تهیه کنندگی شهریار باقری و نویسندگی فاطمه جاوید ساعت نه صبح پانزدهم دی ماه بر روی آنتن زنده شبکه شما و مرکز استان فارس پخش شد.

/خبرنگار: سجاد جدیدی_فاطمه امیدوار/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار