در گفت‌وگو با پانا

علی امام: پیش‌بینی ایستگاه‌های مترو برای پدافند غیرعامل

تهران (پانا) - به گفته مدیرعامل شرکت مترو تهران، همه ایستگاه‌ها برای پدافند غیرعامل و زلزله پیش‌بینی نشده‌اند ولی در طراحی‌های جدید برای ایستگاه‌های مترو باید این موضوع مدنظر قرار گیرد.

کد مطلب: ۶۹۹۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد

علی امام در گفت‌وگو با پانا، درباره میزان ایمنی خطوط مترو تهران در زمان زلزله اظهار کرد: تونل‌ها و ایستگاه‌های مترو، فضاهای امنی هستند که می‌توان به صورت محدود هنگام زلزله برای اسکان اضطراری به آن پناه آورد اما همه ایستگاه‌های مترو برای پدافند غیرعامل و زلزله پیش‌بینی نشده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: باید در طراحی های آینده موضوع پدافند غیرعامل برای ایستگاه‌های جدید لحاظ شود. باید طراحی تونل‌ها و ایستگاه‌های مترو به‌گونه‌ای انجام شود که توان مقابله با زلزله 8ریشتری در تهران را داشته باشد . در واقع شرایط به گونه‌ای دیده شود که تونل‌ها و ایستگاه‌های مترو پناهگاه امنی برای مردم باشد.

امام در ادامه با اشاره به مشکلات خط 7 مترو تهران گفت: به طور معمول در طراحی خطوط مترو و حد فاصل دو ایستگاه هواکش میان تونلی پیش‌بینی می‌شود که در خط 7 نیز پیش‌بینی شده است اما به دلایل مختلفی از جمله عدم تأمین کامل تجهیزات در هواکش‌ها و هواسازهای داخل ایستگاه که چهار عدد است، به طور کامل در نظر گرفته نشد و بخشی از هواکش‌های میان تونلی این خط در فاز بهره‌برداری مورد توجه قرار نگرفتند.

وی افزود: مشکلات نقاطی که تملک نشده را در فاصله دو ماهه حل کرده‌ایم و مابقی آن نیز در ماه‌های آینده با پیگیری‌های لازم برطرف خواهد شد. ضمن اینکه تجهیزاتی که سفارش داده شده نیز با تأمین منابع مالی به کشور وارد تا بخشی از آن در داخل کشور تکمیل شود. اعتبار این موضوع از سوی بانک شهر تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران همچنین درباره حل مشکل سیگنالینگ خط 7 نیز گفت: بخش مهمی که پیش نیاز بهره‌برداری همه خطوط است موضوع سیگنالینگ است که در ایمنی خطوط تأثیر دارد. این مساله نیز با تامین مالی در حال ساخت و تکمیل است که تا پایان سال وارد گمرک خواهد شد.

امام درخصوص چرایی زمان‌های متفاوتی که برای بهره‌برداری از خط 7 اعلام شده نیز توضیح داد: زمان واقع بینانه‌ای که برای تکمیل خط 7 نیاز داریم، 6 ماه است. هشتم آبان‌ماه این خط تعطیل شد اما از آنجا که منابع مالی تأمین نشد با تاخیر روبرو شدیم. اگر منابع مالی تأمین می‌شد تا آخر فروردین‌ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسید اما حدود یک ماه و نیم زمان را از دست داده‌ایم و هرچه تأخیر کنیم نهایی شدن کار به عقب می‌افتد. زمان‌هایی که اعلام شده بود بخاطر این مساله بوده است اما چون منابع مالی تأمین نشد فکر می‌کنم تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده نیاز به زمان داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار