افشای اتاق عملیات حوادث اخیر کشور از سوی قوه قضائیه

دادستان کل کشور: ناآرامی‌ها برای سال 97 برنامه‌ریزی شده بود، جلو افتاد

تهران (پانا) - دادستان کل کشور ناآرامی‌های اخیر کشور را محصول طراحی اتاق عملیاتی متشکل از سه ضلع آمریکایی، صهیونیستی و سعودی معرفی کرد و گفت که از چهارسال قبل برای ایجاد ناآرامی در ایران طراحی شده بود.

کد مطلب: ۶۹۹۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در همایش مطالبات مقام معظم رهبری در سالن همایش های مدرسه دارالشفای قم برگزار شد، گفت: طراح اصلی این پروژه، یک آمریکایی به نام مایکل اندریا، مسئول سابق مبارزه با تروریسم سازمان سیای آمریکاست. برنامه‌ریزی‌های اتاق عملیاتی را که برای این ناآرامی ها تشکیل شده بود به طور عمده، مایکل و یکی از افسران اطلاعاتی وابسته به موساد انجام می‌دادند و هزینه آن هم به عهده آل سعود بود.
وی نام این پروژه را «دکترین همگرایی نتیجه بخش» اعلام کرد و افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده، این اتاق فکر با مطالعات فراوانی که طی سال های گذشته انجام دادند، پویش های اعتراضی مطالبه گر تحت عنوان «نه به گرانی»؛«نه به پرداخت قبوض» و«پویش مالباختگان و بازنشستگان» در کشور به راه انداختند.
منتظری با بیان اینکه منافقان، سلطنت‌طلبان، برخی ملی گراها و چپی ها نیر نماینده‌ای در این اتاق عملیات داشتند، خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه دو طرح تونسی و طرح لیبیایی بر اساس حرکت های اجتماعی در لیبی و تونس مورد مطالعه قرار گرفته بود که در طرح تونسی، حرکت های اجتماعی از مرکز به پیرامون انتقال می یافت و در طرح لیبیایی، حرکت های اجتماعی از پیرامون شروع و به سمت مرکز کشیده می شد اما با ارزیابی که این اتاق فکر انجام داد، نهایتا اجرای طرح لیبیایی یعنی حرکت از حاشیه به سمت مرکز برا رای اجرا در کشورمان انتخاب کردند.
وی استفاده از کمپین ها و پویش های اعتراضی را گام اول اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور و وجود مطالبات اجتماعی و برخی مشکلات اقتصادی که مورد توجه تعداد قابل توجهی از افراد جامعه است، توسط این اتاق فکر خارجی، هدف گذاری هایی تعیین و حتی تاریخ اعلام آن را نیز مشخص کرده بودند.
دادستان کل کشور ادامه داد: مرحله دوم این طرح خارجی، مرحله خشونت و درگیری با ماموران و مسئولان و نیز ایجاد ناامنی در جامعه و به تدریج تجمیع نیروهای خود در داخل و خارج کشور با هدف نهایی سرنگونی نظام برنامه ریزی شده بود.
وی با بیان اینکه این اتاق عملیات برای اجرای طرح 2 اتاق عملیات در اربیل عراق و هرات افغانستان برای ورود تکفیریهای داعشی به داخل ایران در خلال اجرای این ناآرامی ها پیش بینی کرده بود، گفت: استفاده کردن از جریان تکفیری ها و به میدان آوردن داعش و گروه های همسو با آن، وارد کردن سلاح و کشاندن این جریان به مرکز کشور و در نهایت ایجاد ناامنی مسلحانه و به اصطلاح خودشان ،گرفتن مراکز مهم و یکسره کردن کار در بهمن ماه بخصوص تا 22 بهمن ، برنامه دشمنان نظام از به راه انداختن این ناآرامی ها در کشور بود.
منتظری افزود: برخی کارشناسان معتقدند که اجرای این پروژه برای سال 97 برنامه ریزی شده بود ولی به لحاظ شرایط خاص ماههای اخیر در کشور، مطالبات مردم و برخی مباحث میان قوا این زمان جلو انداخته شده است.
وی سلب اعتماد از دستگاه های تاثیرگذار برقراری امنیت در کشور را از جمله مقدمه های این پروژه طی ماه های گذشته دانست و گفت: از ماه ها پیش، عده ای به طور مستقیم یا غیرمستقیم، دانسته و یا نادانسته برای سلب اعتماد عامه مردم از دستگاه های تاثیرگذار بر ایجاد امنیت، با هدف قرار دادن قوه قضائیه و سپاه پاسداران بدنبال ایجاد ناامیدی در جامعه بودند تا اعتماد مردم به نظام و مراکز تصمیم گیرنده و موثر کشور را کاهش دهند و با یک حرکت، به تعبیر خودشان که حرکت پایانی است نظام را ساقط کنند.
دادستان کل کشور، حمایت سریع آمریکا از فتنه گران این ناآرامی ها را در راستای اجرای این عملیات دانست و گفت: رئیس جمهور ابله و احمق آمریکا، بلافاصله با توئیت های متعدد به حمایت از ناآرامی ها در کشور پرداخت و به دنبال آن نیز انگلیس، صهیونیست و برخی کشورهای اروپایی از این ناآرامی ها اعلام حمایت کردند که این جریان، کاملا حساب شده و برنامه ریزی شده بود.
وی با بیان اینکه خدا را شکر می کنیم که دشمنان ما را از احمق ها قرار داده است، ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی، قریب به چهل سال است که انواع توطئه ها را علیه نظام اسلامی به کار برده اند اما تمام این توطئه ها را خداوند با امدادهای غیبی و با عشق و علاقه ای که در قلوب مردم ایران اسلامی از نظام و رهبری نظام قرار داده، نقش بر آب کرده است.
دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه نباید تنها به نصرت الهی بسنده کرد، افزود: اگر چه خداوند مکر دشمنان اسلام را نابود و به خودشان باز می گرداند ولی بصیرت، هوشیاری و به روز بودن افراد اثرگذار در جامعه برای آگاهی دادن و آگاهی بخشیدن به جامعه نیاز امروز کشور است.
منتظری همچنین ابراز عقیده کرد که تلگرام و اینستاگرام از بزرگترین عوامل و بسترهای تاثیرگذار در ناآرامی های اخیر در کشور بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار