سیدمحمد بطحایی در نشست شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها:

تعامل بین آموزش و پرورش و جامعه باید افزایش پیدا کند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش برای امروز و فردای جامعه، افزایش تعاملات بین این نهاد و جامعه را مهم دانست.

کد مطلب: ۶۹۹۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد

سیدمحمد بطحایی در نشست شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با اشاره به اینکه نیازمند کار تیمی هستیم، اظهار کرد: همه بخشی از بدنه مدیریتی نظام تعلیم و تربیت کشور هستیم و خداوند این منت را به ما داده تا بخشی از گره های آموزش و پرورش به دست ما باز شود.

وی به استراتژی آموزش و پرورش در دولت دوازدهم اشاره کرد و ادامه داد: امروزه متاسفانه بین آموزش و پرورش و جامعه فاصله افتاده است و تا زمانی که آموزش و پرورش اهمیت خودش را پیدا نکند گرفتاری معیشتی ما حل نمی‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید تلاش کنیم تا تعامل بین جامعه و آموزش و پرورش افزایش پیدا کند و جامعه باید به این نتیجه برسد که آموزش و پرورش برای زندگی امروز و فردا ضروری محسوب می‌شود.

بطحایی در ادامه به تلویزیون تعاملی سینا اشاره داشت و تصریح کرد: از اهداف اصلی این رسانه افزایش تعامل میان خانواده ها و آموزش و پرورش است؛ در واقع توسعه تعاملات فاصله را کاهش می‌دهد و باید پایگاه اجتماعی آموزش و پرورش را تقویت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش به مساله مهارت آموزی اشاره و عنوان کرد: این موضوع از سیاست های اصلی دولت بوده که رئیس جمهور آن را ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: در نظر داریم تا در راستای سند برنامه درسی ملی، فضایی ایجاد شود که بخشی از زمان درسی در اختیار مدرسه، منطقه و استان باشد.

بطحایی به انتخاب مدیران مدارس هم اشاره و تصریح کرد: سامانه انتخاب مدیران ظرفیتی ایجاد کرده تا بخشی از بار روانی معلمان مدارس هم کاهش یابد.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مساله برگزاری همایش ها و جشن ها اشاره و اظهار کرد: تا حد امکان باید هزینه ها کاهش یابد و پسندیده نیست در شرایط کنونی هزینه های بالایی صرف این چنین برنامه هایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار