معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش:

آموزش و پرورش نباید بیش از این به سمت خصوصی‌سازی برود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش حرکت دستگاه تعلیم و تربیت به سمت خصوصی‌سازی را بیش از این راهگشا ندانست.

کد مطلب: ۶۹۹۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، رضوان حکیم‌زاده امروز چهارشنبه 13 دی 96 در نشست شورای معاونان و مدیران آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر تهران اظهار کرد: نگاه خصوصی سازی به آموزش عمومی راهگشا نیست البته با توجه به اینکه در آموزش عالی هم اشکالاتی وجود دارد نباید بیش از این آموزش و پرورش به سمت خصوصی سازی پیش رود.

وی افزود: بودجه و تخصیص آن نقش مهمی در زمینه تحول آموزش و پرورش خواهد داشت و هر زمان که این امر محقق شود شاهد تحول خواهیم بود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در پوشش تحصیلی دستاوردهای قابل قبولی داشتیم. در مورد اتباع خارجی بیش 550 هزار نفر دانش آموز را تحت پوشش قرار دادیم. در دوره دبستان و پیش دبستان هم روند پوشش تحصیلی قابل قبول بوده است.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید پوشش تحصیلی پیش دبستانی از 38 به بیش از 60 درصد رسیده است. همچنین در دوره ابتدایی قصد داریم آموزش های ضمن خدمت را از شکل سنتی به شکل مخاطب‌محور تغییر دهیم تا از این طریق آموزگاران با انتخاب موضوعات موردنظر خود تحت آموزش قرار گیرند.

حکیم زاده همچنین به عملکرد تحصیلی در مدارس کمتر برخوردار اشاره کرد و گفت: کیفیت آموزش‌ها بین مدارس مناطق کمتر برخوردار و مدارس با درجه برخورداری بالاتر افزایش یافته که باید برطرف شود.

وی بیان کرد: با توجه به بررسی های انجام شده در دانش آموزان دختر و پسر، روند ترک تحصیل دختران بیش از پسران بوده است. البته در زمینه انگیزه تحصیلی، پسران انگیزه کمتری نسبت به پسران داشتند که باید مورد توجه قرار گیرد.

حکیم زاده اظهار کرد: امروزه دانش آموزان ما فاقد تفکر اعتقادی و سواد رسانه‌ای هستند لذا با کوچکترین بهانه راه خشونت به کار می برند که باید برای رفع این معضل سازوکاری برای انسجام اجتماعی در احیاء هویت اسلامی ایرانی ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: اخیرا پژوهشی با کمک دانشجویان انجام دادیم و از دانش آموزان خواستیم مطالبات‌شان از مدرسه مورد نظر خود را بگویند که در بین مطالبات ذکر شده مواردی شامل راحت بودن دانش آموزان دختر در فضای مدرسه بدون داشتن حجاب، حذف درس ریاضی، مختلط بودن دختر و پسر در مدرسه، داشتن سالن ورزشی، حذف کتاب درسی با جایگزینی رسانه های دیجیتال، افزایش زنگ تفریح، افزایش درک مدیر و معلم از دانش آموز، استفاده از لوازم آرایش و مجاز بودن استفاده از موبایل در مدرسه بیشترین درخواست را داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار