در گفت‌وگو با پانا

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران: بهزیستی مجوز راه‌اندازی مهدکودک در خانه‌های قدیمی را نمی‌دهد

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفته است که ایمنی ساختمان‌ مهدهای کودک در برابر زلزله یکی از شروط صدور مجوز به مهدهای کودک است و بهزیستی مجوزی برای راه‌اندازی مهدکودک در خانه‌های قدیمی صادر نمی‌کند.

کد مطلب: ۶۹۹۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد

احمد خاکی در گفت‌وگو با پانا، درباره آخرین آمار فعالیت مهدهای کودک در تهران اظهار کرد: در مجموع تعداد 955 مهدکودک و 42 روستا مهد فعال داریم که تحت نظر بهزیستی فعالیت می‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران درخصوص ایمنی ساختمان‌ مهدهای کودک در برابر زلزله گفت: یکی از شروطی که برای صدور مجوز به مهدهای کودک وجود دارد، ایمنی ساختمان است که باید از نظام مهندسی تاییدیه لازم گرفته شود و تا تاییدیه نباشد مجوز مهدکودک صادر نمی‌شود.

وی افزود: همچنین برای مهدهای کودکی که درخواست ستاره‌دار شدن دارند، نیز موضوع استاندارد و ایمن‌سازی تعیین شده و در غیر این صورت یا مجوز لغو می شود یا ستاره داده نمی‌شود.

خاکی در ادامه با تأکید بر اینکه بهزیستی مجوزی برای راه اندازی مهدهای کودک در خانه های قدیمی صادر نمی کند، گفت: اگر از خانه‌های قدیمی به عنوان مهد کودک استفاده شود غیرقانونی است که باید ادامه فعالیت این مراکز تعیین تکلیف شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران افزود: موضوع ایمن‌سازی ساختمان مهدهای کودک فرصت خوبی است تا مسئولانی که در این زمینه حساس هستند برای فعالیت مهدهای غیرقانونی چاره‌اندیشی کنند. امروز اگر تهران به دلیل آلودگی هوا تعطیل می‌شود، بهزیستی طبق مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا عمل می‌کند و مهدهای قانونی تعطیل می‌شوند اما مهدهایی که مجوز قانونی ندارند به فعالیت خود را ادامه می‌دهند و خیلی از مادران به دلیل شاغل بودن، کودکان خود را به این مهدهای غیرقانونی می‌سپارند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران درباره نظارت بر ایمنی ساختمان‌ مهدهای کودک گفت: نظارت‌های مستمر به صورت ماهانه، فصلی و سالانه انجام می‌شود و به مهدهایی که ایمنی کافی ندارند یا تجهیزاتشان کامل نیست، تذکر داده می‌شود. در سال جاری حدود چهار تا پنج مهد کودک تذکر گرفته‌اند و باید در مهلتی که به این مراکز داده می‌شود، استانداردها را رعایت کنند.

ارائه آموزش پیشگیری از زلزله به مربیان مهدهای کودک

وی همچنین درباره آموزش پیشگیری از زلزله به کودکان در مهدهای کودک نیز گفت: با همکاری جمعیت هلال احمر، آموزش‌های زلزله به مربیان مهدهای کودک و همچنین کودکان ارائه می‌شود اما با توجه به زلزله تهران، نسبت به این موضوع حساس‌تر شده‌ایم و محتوای آموزشی برای مناطق مشخص شده و دوره‌های آموزشی پیشگیری از زلزله در حال اجراست.

مهدهای غیرقانونی تعیین تکلیف شوند

وی درخصوص تعداد مهدهای غیرقانونی نیز گفت: تعداد مهدهای غیرقانونی حدود سه برابر مهدهای قانونی است که باید برای این موضوع چاره‌اندیشی شود. ما نمی‌توانیم با این مراکز برخورد کنیم ولی نهادهایی که مسئول این کار هستند باید برای فعالیت مهدهای غیرقانونی تصمیم‌گیری کنند. برای مهدهایی که تحت نظر بهزیستی فعال هستند، سخت‌گیری‌های لازم انجام می شود ولی این مهدهای غیرقانونی که قانون‌گریز هستند باید تعیین تکلیف شوند.

رشد قارچ‌گونه مهدهای کودک غیرقانونی در تهران

خاکی با ابراز نگرانی از فعالیت مهدهای کودک غیرقانونی بیان کرد: متأسفانه تعداد این مهدهای کودک روز به روز افزایش می‌یابد و قارچ گونه در سطح شهر رشد می‌کنند و مهدهای قانونی که تمام استانداردها را رعایت می‌کنند در حال ورشکستگی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار