نظام آموزشی کشور با نیازهای بازار کار متناسب شود

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه مجلس می‌گوید نظام آموزشی کشور باید با با نیازهای بازار کار متناسب شود و مسئولان، متولیان امر و برنامه‌ریزان در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

کد مطلب: ۶۹۹۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی انجمن کسب‌وکار، غلامرضا کاتب گفت: ‌در کشور ما هم نیاز به تقویت و تجهیز كادر مدیریت بخصوص در سطح اجرایی بخوبی احساس شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه در شاخه فنی و حرفه‌ای با کاهش 15.5 درصدی دانش‌آموزان روبه‌رو هستیم ،گفت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور از 4 درصد در سال 75 به 15 درصد در سال 90 رسید و این آمار به سرعت درحال افزایش است.

هادی سیاری رییس انجمن کسب و کارایران نیز معتقد است: با توجه به امکان پیوستن کشورمان به WTO و جهانی شدن بازارهای داخلی و افزایش رقابت پذیری که می تواند هم تهدیدی جدی برای بسیاری از کسب‌وکارها و هم فرصتی فوق‌العاده برای مدیران آینده‌نگر باشد ، کسب ماندگاري پايدار در چنين شرایطی مستلزم بهره‌مندي سازمان‌ها از نيروهای انساني مدبر و کارآفرین است که از دانش تخصصی ونگرش کسب‌وکاری فوق‌العاده برخوردار باشند.

به گفته وی مدیران با گذراندن دوره‌های مدیریتی عالی می‌آموزند چگونه سازمان خود را ازچارچوب سنتی رییس و زیردست به سمت رهبری هدایت و با شناخت نسبت به ابزارهای مدیریتی و رهبری، منابع انسانی سازمان خود را مدیریت کنند تا حداکثر بهره وری و رضایت سازمانی را به دست آورند وبه دلیل آشنایی با مهارت آینده‌پژوهی می‌توانند خود را برای سناریوهای محتمل آینده آماده و برای توسعه کسب‌وکار خود در بلند‌مدت برنامه‌ریزی و استراتژی‌های لازم را تدوین کنند.

رییس انجمن کسب و کارایران با بیان اینکه مدیران بخش خصوصی ودولتی عمدتا نتیجه‌گرا هستند و به همین دلیل با فقدان نوآوری روبرو می‌شوند، اظهار داشت: تنها راه خروج از وضعیت فعلی فراگیری علم مربوطه نه در دانشگاه‌ها بلکه درموسسات و مراکز تخصصی معتبراست که اگرآموخته‌های بدون مهارت دانشگاهی در شکل‌گیری مدیریت صحیح کسب‌وکار تاثیرگذاربود، نباید به اذعان مرکز آمار ، تعداد فارغ التحصیلان دکترا و کارشناسی‌ارشد بیکار روند روبه افزایشی داشته باشد.

آغازتکمیل ظرفیت دوره DBA با مدرک مورد تایید وزارت علوم

گفتنی است درفرآیند توسعه اقتصادی، مدیریت یكی از اهرم‌های قوی و محرک‌های اصلی توسعه درکشورهای پیشرفته است ومدیران دانش آموخته کشورهای درحال توسعه با بهره‌گیری ازآخرین دستاوردهای دانش مدیریت و تجارب كشورهای صنعتی وهمسان‌سازی با شرایط بومی راه را برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هموار می‌كنند .

در بازار رقابتی و پرچالش امروز، به نظر می رسد مدیران بیش از پیش به روزآمدیِ دانش و تغییر نگرش مدیریت نیاز دارند و درهمین رابطه مدرسه عالی کسب وکار ماهان تکمیل ظرفیت چهل‌و‌یکمین دوره DBA خود را به مدت محدود آغاز نموده که در این دوره‌ها به رویکرد مهارتی ، شبکه‌سازی و Networking که از ابتدا مدنظر بوده ، تاکید شده است.

گفتنی است دوره‌های DBA به منظور پرورش مدیرانی برای بنگاههای تولیدی و خدماتی در بخش های دولتی، خصوصی و تعاونی طراحی شده است.

هدف اصلي اين دوره ها تربیت مدیران حرفه‌اي و آینده‌نگر و آشنایی آنها با دانش و مهارت‌های نوین مديريت کسب‌وکار است تا بتوانند نقش موثری را در تدوين جهت‌گیرهای راهبردی ومدیریتی در عرصه‌های ابر رقابتي ایفا کنند و به عنوان معمار سازمان خود به طور موثر و كارآمد به انجام وظایف سازمانی بپردازند.

گفتنی است فارغ‌التحصیلان دوره‌های پیشین همگی از مدیران ارشد و شاخص کشور بوده که موفق شدند با طی کردن آموزش‌های کاربردی، رشد و توسعه بیشتری را در کسب‌وکار خود و دیگران با استفاده از دانش کاربردی- مهارتی ایجاد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار