در گفت‌وگو با پانا

نماینده مردم تهران در مجلس: عمر 50 درصد از اتوبوس‌های شهری به اتمام رسید

تهران (پانا) - به گفته نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عمر مفید 50درصد از اتوبوس‌های شهری و حدود 10 هزار تاکسی در پایتخت به اتمام رسیده است .

کد مطلب: ۶۹۸۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با پانا درخصوص ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل در پایتخت اظهار کرد: با وجود تمامی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها فرسوده که باید از رده خارج شودند باز هم ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت با کمبود روبروست و شهرداری تهران باید برای موضوع فرسودگی ناوگان حمل و نقل چاره‌اندیشی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های لازم برای تکمیل و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باید ایجاد شود، گفت: کاهش آلودگی هوا وگسترش حمل و نقل عمومی دو مطالبه اصلی شهروندان تهرانی است که مهم ترین راهکار کاهش آلودگی هوا تأمین ناوگان حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه نباید برای کاهش آلودگی هوای تهران راهکارهای موقتی و کوتاه مدت اتخاذ شود، بیان کرد: کاهش آلودگی هوای تهران مستلزم تصمیم‌های بلندمدت است چون با تعطیلی ادارات و مدارس و یا محدودیت تردد خودروها هیچ اتفاقی در زمینه کاهش آلودگی هوا صورت نمی‌گیرد و راهکارهای ارائه شده برای حل مشکل باید به صورت راهبردی و زیربنایی باشد.

رحیمی در ادامه افزود: برنامه‌هایی که در راستای کاهش آلودگی هوا در تهران اتخاذ می‌شود، باید در راستای تردد کمتر خودروهای آلاینده باشد و همچنین اصلاح فعالیت واحدهای آلاینده باشد. علاوه بر این شهرداری باید زیرساخت‌های لازم در حمل و نقل عمومی را در راستای حقوق مردم رعایت کند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: در پایتخت، اتوبوس‌های شهری و کامیون‌ها بیشترین سهم آلودگی هوا را برعهده دارند به طوری که اتوبوس 30.8 درصد و کامیون 22.4 درصد آلایندگی دارند که مدیریت اتوبوس‌ها بر عهده شهرداری تهران است و شهرداری باید اتوبوس‌ها را ملزم به نصب فیلتر دوده کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار