مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی:

16 چاه جدید برای تأمین آب شرب در سال آینده وارد مدار می شود

بجنورد (پانا) -مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی گفت: با برنامه ریزی که انجام شده ، در سال آینده، 16 چاه آب، برای تامین آب شرب شهروندان این استان وارد مدار می شود.

کد مطلب: ۶۹۸۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد

غلامحسین ساقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در نشست خبری روز دوشنبه در خصوص مصرف آب گفت: 85 درصد شهروندان خراسان شمالی الگوی مصرف آب را رعایت می کنند این در حالی است که سرانه میزان مصرف آب هر نفر در این استان 20 متر مکعب در هر دوره است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سد شیرین دره محل تامین آب شهر بجنورد است و دارای 45 میلیون متر مکعب آب است، اظهار کرد: به همین دلیل برای تامین آب شهروندان این شهر در سال آینده با مشکلی مواجه نخواهیم بود.

ساقی ، اشاره ای به وضعیت تأمین آب در شهرهای استان داشت و افزود: مشکل کمبود آب مشاهده نشد اما باتوجه به کاهش شدید بارندگی ها، تابستان سال آتی تابستان سختی خواهد بود

ساقی در خصوص مصرف آب توسط شهروندان استانی گفت: 85 درصد شهروندان خراسان شمالی الگوی مصرف آب را رعایت می کنند این در حالی است که سرانه میزان مصرف آب هر نفر در این استان 20 متر مکعب در هر دوره است.

وی اظهارداشت: اگر سرانه مصرف آب توسط هر نفر در این استان به حدود 15 متر مکعب در هر دوره برسد رقم بسیار مطلوبی خواهد بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه عنوان کرد: تنها 6 درصد از آب موجود در این استان توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری استفاده می شود، و 90 درصد آن نیز در بخش کشاورزی و چهار درصد در بخش صنعت و خدمات مصرف می شود.

وی با بیان اینکه ، در طی 9 ماهه امسال با کاهش 60درصدی بارندگی مواجه هستیم تصریح کرد: 80 درصد از مشترکان این شرکت از سدها تامین می شود که از جمله شیروان، بجنورد و اسفراین می باشد.

ساقی عنوان کرد: بنابراین استان در وضعیت خوبی قرار ندارد و تا الان نیز هیچ گونه آبگیری در سدها به علت عدم بارش نزولات آسمانی انجام نشده است.

وی در ادامه از رشد 260 درصدی اعتبار فاضلاب در لایحه بودجه سال جاری خبرداد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در ارتباط با پروژه فاضلاب در استان گفت: این شرکت 82 میلیارد تومان پروژه فاضلاب در شهرهای اسفراین، شیروان، آشخانه و بجنورد تعریف شدهاست.

وی افزود: برای اجرای شبکه فاضلاب در شیروان با مبلغ 15 میلیارد تومان قرار داد منعقد شده است که در حال حاضر این پروژه 52 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در شهر اسفراین نیز شبکه فاضلاب با طول 180 کیلومتر اجرا شده که هنوز 20 کیلومتر باقی مانده است و در شهر آشخانه نیز با 70 کیلومتر پروژه فاضلاب انجام شود که تاکنون 25 کلیومتر اجرا شده است و برای اجرای 20 کیلومتر نیز قرار داد با پیمانکار منعقد شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: پیشرفت فیزیکی اجرای پروژه فاضلاب در بجنورد 48.5 درصد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار