سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر به پانا خبر داد

اختصاص ردیف بودجه سنواتی برای تأمین سرویس بهداشتی مدارس عشایری

تهران (پانا) - سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر از اختصاص ردیف بودجه سنواتی برای تأمین سرویس بهداشتی مدارس عشایری کشور به دستور وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۸۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا سیفی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: وزیر آموزش‌وپرورش با نگاه اولویت‌دار به مشکلات دانش‌آموزان محروم عشایری به معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی دستور داد در پاسخ به نامه معاونت آموزش ابتدایی و پیشنهاد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، ردیف خاصی را در بودجه سنواتی برای تأمین سرویس بهداشتی مدارس عشایری کشور اختصاص دهد.

وی افزود: در حال حاضر 6100 مدرسه عشایری در 23 استان کشور به صورت ثابت، سیار و نیمه‌سیار وجود دارد که 25 درصد از این مدارس فاقد سرویس بهداشتی و 29 درصد دارای سرویس بهداشتی نامناسب است.

سیفی با اشاره به الزام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش‌آموزان مناطق محروم، روستاها، حاشیه شهرها، عشایر کوچ نشین و مناطق دوزبانه بر ایجاد فرصت‌های آموزشی باکیفیت تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد تمام سازمان‌ها و نهادهای وزارت آموزش و پرورش به دانش‌آموزان عشایر توجه خاصی داشته باشند.

سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر اضافه کرد: دانش‌آموزان عشایری با تنوع زبان، فرهنگ و بوم جغرافیایی جلوه‌ زیبایی از آهنگ مهربانی در ایران اسلامی هستند که توجه کامل به آن‌ها زمینه همبستگی و اتحاد در کشور را ایجاد می‌کند.

وی تعداد کل کارکنان شاغل در آموزش و پرورش عشایر را 15 هزار و 842 نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد 12 هزار و 996 نفر کارمند رسمی، 1579 نفر کارمند پیمانی، 624 سرباز معلم و 643 حق‌التدریس تمام وقت و پاره وقت هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار