افزایش شیوع اعتیاد بین زنان ۱۵ تا ۲۵ سال کشور

تهران (پانا) - رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از افزایش شیوع اعتیاد در میان زنان ۱۵ تا ۲۵ سال کشور نسبت به گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۸۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، فاطمه عباسی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ درصد از آمار معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین تحقیقات فاصله شیوع اعتیاد زنان در فاصله سنی ۱۵ تا ۲۵ سال، نسبت به شیوع اعتیاد به مواد مخدر در میان مردان نزدیک‌تر شده است و این آمار نسبت به گذشته با افزایش همراه است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها سن گرایش افراد و به‌ویژه زنان به اعتیاد کاهش یافته است و باید توجه داشت که وقتی شیوع اعتیاد در سن ۱۵ تا ۲۵ سالگی افزایش پیدا کرده است، خواه‌ناخواه درصد آمار معتادان نیز افزایش پیدا می‌کند.

عباسی ادامه داد: خوشبختانه هنوز هم اعتیاد به مواد مخدر هنوز در میان زنان کم خطرتر از مردان است، اما به لحاظ اینکه یک زن در جایگاه‌های مختلفی چون مادر و همسر در یک خانواده ایفای نقش می‌کند، اعتیاد در میان زنان کشور، از حساسیت و اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی یادآور شد: در مجموع آمار کلی زنان معتاد کشور همان ۱۰ درصد است و سازمان بهزیستی کشور در خصوص جلوگیری از افزایش این آمار، برنامه‌های پیشگیری مدارانه را برای زنان و دختران سراسر کشور در دست اجرا دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار