کلید حل همه مسایل جامعه توجه به تولید است

استاندار اصفهان گفت: کلید حل همه مسایل جامعه توجه به تولید، سرمایه گذاری، خدمات، تجارت و صادرات و حل مشکلات آن است و این جامعه رشد می کند.

کد مطلب: ۶۹۷۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کاشان ، محسن مهرعلیزاده در نشست با فعالان اقتصادی و کارآفرینان کاشان اظهار کرد: کسی که زندگی اش تامین نباشد و جامعه ای که زندگی اش تامین نباشد دچار مشکل می شود و این مشکلات در جامعه تاسف آور است .

وی با اشاره به اهمیت کارآفرینی در آموزه های دینی تاکید کرد: کسی که ایجاد اشتغال کرده است به احترام او مدیر نباید پشت میز بشیند. فعال اقتصادی اشتغال، معیشت، رفاه و درآمد مردم را تضمین می کند و باید دست او را بوسید .

وی گفت: در آغاز کار به من گفتند که آب، اشتغال و محیط زیست مساله اصلی استان اصفهان است ولی چیزی که نگفتند و ام الامراض این استان تلقی می شود، بوروکراسی است و رییس تا زمانی که نه نگوید نمی تواند پشت میز بشیند .

وی تاکید کرد: مدیرانی که نتوانند از اختیارات خود بخوبی استفاده کنند و همیشه منتظر ابلاغ مرکز باشند، بدانند جایگاه شغلی خود را در حد کارمندی تنزل داده اند و این در حالی است که بسیاری از مدیران حتی از اختیارات داده شده خود نیز به خوبی استفاده نمی کنند .

وی با اشاره به مشکلات صاحبان صنایع تصریح کرد: مدیری که 15 سال است، وضعیت املاک را مشخص نکرده، مجرم است. چه جرمی بالاتر از اینکه این همه فشار بیاورند برای کسی که می خواهد تولید کند .

وی گفت: فرصت قانونی برای این است که جامعه قانون پذیر شود . تولید کننده را برای تاخیر در پرداخت تسویه دارایی یا تامین اجتماعی بازداشت می کنند اگر کسی مجرم است باید طبق قواعد خودش عمل کرد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: اگر کسی با سماجت ایستاده و کار خود را می کند، نادانی و جهالت است که در برابر او سنگ اندازی می کنند و فرماندار باید در برابر آنها ایستادگی کند.

وی تصریح کرد: از من توقع تحلیل سیاسی نداشته باشید به من بگویید سرمایه گذارهایی که آمدند و رفتند چه کسانی بودند؟ آنها را شناسایی و دعوت کنید. نیازها و استعدادهای شهر را شناسایی کنید. مشکلات عمده صنعت مثل تفویض اختیار را شناسایی کنید .

به گفته وی، مدیر کارمند نیست، دولت کارش فقط سیاستگذاری کلان و تصویب قانون از مجلس و نظارت و کنترل بر آن است تا گیر کارها رفع شود اجرا باید به مردم واگذار شود نظارت یعنی دولت مشکلات مردم را پیگیری و رفع کند.

وی گفت: نظر امام و رهبری از ابتدای انقلاب قطع وابستگی به نفت بوده است و امروز به جایی رسیده ایم که به کسری بودجه رسیده ایم .آنها که متوجه نبودند متوجه می شوند که باید این وابستگی به نفت قطع شود.

وی تصریح کرد: شرایط طوری است که باید بخش خصوصی فعالیت خود را با سرعت چند برابری انجام دهد و ما باید راه باز کنیم. سرمایه گذاری که برای ادامه حیات خود با وجود همه مشکلات پا برجا ایستاده است و به فعالیت خود ادامه می دهد، وجدان او قابل ستایش است

استاندار اصفهان گفت: کاشان نه فقط برای کاهش اشتغال و رفع بیکاری، منطقه مناسبی است بلکه می تواند به منطقه و قطب اقتصادی تبدیل شود و با توسعه اشتغال در کشور بدرخشد و توسعه صنعت، خدمات و اشتغال بیشتر از هر نقطه دیگر جواب می دهد .

وی گفت: کاشان می تواند، تولید صادرات محور داشته باشد و این یکی از بهترین روشهای توسعه امروز کشور است زیرا در بعضی از تولیدات، رقابت زیاد است و بازار محدود است و در مورد قیمت هم محدودیت است در حالی که در صادارت با این مشکلات روبرو نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار