آموزش، مقدمه ای برای تربیت و پرورش نیرو است

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، گفت: آموزش، مقدمه ای برای تربیت و پرورش نیرو بوده و از این رو کانون ها آموزش هدفمند را در دستور کار خود قرار داده اند.

کد مطلب: ۶۹۷۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، حجت الاسلام محمدرضا حدادیان، در نشست با رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان، از واقع شدن کانون های فرهنگی هنری در دل مساجد به عنوان یکی از امتیازات بارز این تشکل های مردمی نام برد و افزود: همین همجواری با مسجد باعث اعتماد مردم به کانون ها شده است که باید از این فرصت در جهت جذب نسل جوان و خنثی سازی توطئه های دشمن استفاده شود.

وی، علمیاتی کردن فرامین مقام معظم رهبری را یکی دیگر از وظایف مهم و کلیدی کانون های مساجد ذکر کرد و گفت: کانون ها در زمینه سبک زندگی اسلامی نیز برنامه های عملی طراحی و اجرا می کنند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری در برنامه ریزی ها توجه ویژه به نیاز نسل جدید دارند، یادآور شد: یکی از اهداف مهم تشکیل کانون های یاد شده جذب جوانان به مسجد با شیوه های جدید و بر اساس توجه به ذائقه جوانان است.

حدادیان، کارکردها و رسالت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در اعتلای فرهنگی جامعه را مهم دانست و گفت: در استان سمنان، 240 کانون مساجد تأسیس شده و در برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده تا تمام مساجد مجهز به کانون فرهنگی شوند.

به گفته حدادیان، رسالت مهم کانون های مساجد کادر سازی و نیروسازی ذیل گفتمان انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است.

کسب رتبه اول کشوری جذب و سازماندهی توسط سازمان دانش آموزی استان سمنان

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان نیز در این نشست از کسب رتبه اول در سطح کشور با جذب بیش از 25 درصد دانش آموزان استان نسبت به سطح کشور خبرداد و گفت: تاکنون بیش از یک چهارم از دانش‌آموزان استان سمنان عضو سازمان دانش‌آموزی این استان شده‌اند.

محمدرضا عامریان تصریح کرد: افزایش کمی و کیفی اعضای سازمان دانش‌آموزی استان سمنان، از مهمترین اهداف این سازمان است.

وی، سازمان دانش آموزی استان سمنان را یک تشکل عمومی غیردولتی از درون آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: تمامی اعضاء این تشکل، به فعالیت و تلاش خود در حوزه تربیت دینی، اجتماعی و سیاسی دانش آموزان این مرز و بوم افتخار می کنند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان، میانگین جذب دانش آموزان در سطح کشور را 8.5 درصد است اعلام کرد و گفت: استان سمنان با جذب بیش از یک چهارم یعنی بیش از 25 درصد عضویت دانش آموزان، توانست رتبه اول را در سطح کشور کسب کند.

عامریان با بیان اینکه بیشتر اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند، خواستار تعامل و همکاری بیشتر سازمان دانش آموزی با دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد شد وگفت:870 مربی در سازمان دانش آموزی استان سمنان فعالیت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار