4 اقدام آموزش‌و‌پرورش چهارمحال‌و‌بختیاری برای حل مشکل 4 دانش‌آموز روستای نساءکوه

تهران (پانا) - اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در پی انتشار خبری از وضع نابسمان تردد دانش‌آموزان یک روستا، از چهار اقدام این اداره کل برای رفع مشکل آنان خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۷۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، متن اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در پی انتشار خبری با عنوان« دانش آموزان نساءکوه هرروز دلهره مرگ را تجربه می کنند» در رسانه ها، بدین شرح است:
روستای نساءکوه از روستاهای کم‌جمعیت منطقه عشایری شهرستان لردگان است که حد فاصل مرز استان چهارمحال وبختیاری و استان کهگیلویه وبویراحمد است. رودخانه خرسان مرز جغرافیایی بین دواستان را دراین منطقه تعیین می کند. تعداد ساکنان این روستا 9 خانوار است که در دو مکان مجزا قرار دارند و کل دانش‌آموزان این روستای دو قسمتی 4 نفرند که 3 نفراز آن ها دوره ابتدایی و یک نفر دانش آموز متوسطه اول است.
یک نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی و دانش آموزمقطع متوسطه که به پل نزدیک هستند از طریق کنارگذر رودخانه و عبور از پل ارتباطی و با طی مسافتی دوکیلومتری در آموزشگاه های ابتدایی و متوسطه روستای سرقلعه خرسان شهرستان لردگان مشغول به تحصیل هستند و دو نفر دیگر که فاصله بیشتری با پل داشتند به جای پیمودن فاصله تا پل، از میانبر و با استفاده از ابزار سیم فلزی (جره) از رودخانه عبور می‌کنند و در دبستان ایثار روستای انجو مشغول به تحصیل هستند. بعد از اطلاع یافتن اداره کل آموزش وپرورش استان از موضوع در راستای تسهیل شرایط تحصیل دانش آموزان این روستا اقداماتی را پی ریزی کرد که به شرح ذیل هستند:
_ اعزام یک شیفت معلم برای دو دانش آموز یادشده
_ اقدام به ساخت یک مدرسه یک کلاسه تا زمان ساخت مدرسه مناسب با کمک خیرین
_ اصلاح و ترمیم سیستم ارتباطی(جره) و نصب گهواره جدید ومطمئن‌تر
_ مکاتبه و پیگیری موضوع با دستگاه ها ونهادهای ذیربط جهت ساخت پل و جاده ارتباطی وایجاد زیرساخت های خدماتی، آب و برق و....

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار