در گفت‌وگو با پانا

جعفرزاده: نماینده‌ای که کمتر از 6 میلیون حقوق بگیرد به سمت فساد می‌رود

تهران (پانا) - نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون تلفیق در مجلس تأکید کرد که وقتی یک نماینده مجلس کمتر از 6 میلیون تومان حقوق می‌گیرد، احتمال رفتن وی به سمت فساد وجود دارد و نمی‌توان این حقیقت را کتمان کرد.

کد مطلب: ۶۹۷۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به فایل صوتی که اخیرا از وی در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور با مضمون گلایه از میزان دستمزد نمایندگان مجلس و تأکید بر افزایش حقوق آنها، منتشر و با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد، بر لزوم حفظ امانت توسط رسانه ها تاکید کرد و اظهارداشت: من در آن فایل صوتی که توسط یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد، بر تلاش‌های نمایندگان مجلس برای مردم و اینکه نمایندگان وقت خود را به طور کامل وقف ملت کرده‌اند، تاکید کردم.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که حقوق همه اقشار جامعه از معلمان و فرهنگیان و پزشکان و خبرنگاران و... گرفته تا کارگران بسیار کمتر از حد انتظار است و همین مسئله سبب بروز فساد در جامعه خواهد شد.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم مناسب‌سازی حقوق‌ها در کشور، بیان کرد: اگر یک پزشک از حقوق کافی برخوردار نباشد و از عهده تامین معاش و مخارج حانواده خود بر نیاید، قطعا در انجام وظیفه‌اش با مشکلاتی مواجه خواهد شد و چه بسا به راهی غیر از مسیر خدمت به خلق منحرف شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: یک قاضی را در نظر بگیرید، وظیفه وی مبارزه با فساد و دزدی و هر اقدام خلاف قانون است، حال اگر این قاضی حقوقی کمتر از آنچه که نیازهای اولیه‌اش را تامین می‌کند، بگیرد، آیا می‌توان اطمینان داشت که وظایفش را به طور کامل انجام می‌دهد؟

ایمن آبادی در ادامه فایل صوتی منتشر شده از سوی خبرگزاری مذکور را تقطیع شده دانست و بیان کرد: خانم خبرنگار این خبرگزاری با من تماس گرفت و من در فضایی دوستانه آن مطالب را به وی گفتم اما متاسفانه این خبرگزاری بنا بر سوء استفاده‌های سیاسی اقدام به انتشار آن فایل صوتی به صورت تقطیع شده کرد.

وی در خصوص این اظهارات خود در فایل صوتی منتشر شده که گفته بود اگر نمایندگان در دانشگاه بودند، حقوق بیشتری دریافت می‌کردند، گفت: منظورم من این بود که حقوق استادان دانشگاه هم از نمایندگان مجلس بالاتر است، در حالی که فشار کار نمایندگان به مراتب بیشتر است، البته این به آن معنا نیست که از حقوق استادان کم کنند یا اینکه حقوق آنان مکفی است، اما وقتی یک نماینده مجلس کمتر از شش میلیون تومان حقوق می‌گیرد، احتمال رفتن وی به سمت فساد وجود دارد و نمی‌توان این حقیقت را کتمان کرد.

چندی پیش یکی از خبرگزاری‌ها در اقدامی، فایل صوتی گفت‌و‌گوی خود با غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی را منتشر کرد که واکنش‌های فراوانی در فضای مجازی به همراه داشت. این نماینده مجلس در فایل صوتی مذکور از دستمزد پایین نمایندگان گلایه کرده و گفته بود که ا گر نمایندگان در دانشگاه بودند و می‌خوابیدند، بیشتر ار نمایندگی مجلس حقوق میگرفتند. ‎
دولت از بودجه 97 دفاع کند

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره لایحه بودجه سال 97 اظهار کرد: معتقدم لایحه بودجه سال 97 لایحه‌ای کم‌نظیر و شجاعانه است و نقاط ضعف آن کمتر از نقاط قوت است و بنابراین رسانه‌ها و دولت بهتر است به دفاع از لایحه بودجه بپردازند.

وی ادامه داد: میتوان با اظهاراتی پوپولیستی سعی در جلب نظر موقت مردم کرد اما در درازمدت مردم تبعات تصمیمات غلط مسئولان را خواهند دید، بنابراین بهتر است امروز با بررسی‌های کارشناسانه بر بودجه ارائه شده توسط دولت، با استفاده از آن در مسیر بهبود اقتصادی حرکت کنیم.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: فقط ای کاش دولت چهار سال زودتر این لایحه بودجه را ارائه می‌کرد، باور کنید اگر 4 سال زودتر این بودجه ارائه شده بود و برخی نهادها مثل جدول هفدهی‌ها نظارت پذیر شده بودند، رای روحانی و در مجموع دولت تدبیر و امید تا 50 درصد افزایش پیدا می‌کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار