دانش‌آموزان ارمنی میلاد حضرت مسیح (ع) را با وزیر‌‌ آموزش‌وپرورش جشن گرفتند

رساندن سلام به رییس‌جمهوری،‌ تکلیف شب بطحایی در مدرسه ارامنه

تهران (پانا) - حسین الهامی نژاد: ساعت 9:45 دقیقه صبح بود که اتومبیل وزیر جلوی در دبستان دخترانه ارامنه ارس توقف کرد تا سید محمد بطحایی به مناسبت سالروز تولد حضرت مسیح (ع) و فرارسیدن سال نو میلادی بازدید سرزده ای از این مدرسه داشته باشد.

کد مطلب: ۶۹۷۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد

تلاش‌ها برای سرزده ماندن این بازدید تا حدودی نتیجه داده بود و معلمان و مدیران مدرسه از دیدن وزیر آموزش و پرورش غافلگیر شدند.

اسم کلاس‌های درس این مدرسه کمی متفاوت به نظر می‌رسید: بخشش، دوستی، مهربانی و صداقت. بخشش اولین کلاسی بود که بطحایی برای خوش‌وبش با دانش‌آموزان مدرسه ارامنه ارس انتخاب کرد. دانش‌آموزانی که زنگ ورزش خود را به دلیل دیدار با وزیر کوتاه کرده و به پشت نیمکت های قهوه ای درس بازگشته بودند. «بچه‌ها کدوم درس رو از همه بیشتر دوست دارید؟» همه کلاس در جواب سوال وزیر فریاد زدند ریاضی. صدای خفیفی از ته کلاس توجه بطحایی را به خود جلب کرد. «آقا اجازه ما فارسی دوست داریم.»

فیلم شماره دو را از اینجا ببینید

صمیمیت وزیر و ادبیات کودکانه‌ای که بطحایی برگزیده بود، باعث شد که آنها دیگر خجالت نکشند. از هر گوشه کلاس صدا و همهمه به گوش می‌رسید و بطحایی با روی خوش به همه صحبت‌ها واکنش نشان می داد. در همین حین معلم کلاس از وزیر خواست که به درخواست یکی از دانش‌آموزان توجه کند. «سلام. خسته نباشید. مچکرم که تشریف آوردید. سلام ما رو به آقای رئیس‌جمهور برسونید.» پاسخ وزیر به این خواسته دانش‌آموز ارمنی چنین بود: «چشم، حتما، حتما.»

فیلم شماره سه را از اینجا ببینید

کلمه دوستی روی در یکی از کلاس‌های مدرسه توجه وزیر را به خود جلب کرد و از مدیر مدرسه خواست که سری هم به این کلاس بزنند. کلاس اولی‌های کلاس دوستی مدرسه ارس با خوش‌آمدگویی متفاوتشان وزیر را غافلگیر کردند.

فیلم شماره چهار را از اینجا ببینید

«سلام به رویت، بوسه به رویت، خسته نباشی، پاینده باشی.» بطحایی سال نو میلادی و تولد حضرت عیسی را تبریک گفت و از آنها خواست که سلام و تبریک او را به خانواده‌هایشان برسانند. وزیر آموزش‌وپرورش موقع خداحافظی و گرفتن عکس یادگاری از بچه‌ها سوال کرد می‌خواهید در آینده چه شغلی را انتخاب کنید؟ دو دانش‌آموز نیمکت اول با گفتن «نمیدونم» وزیر را مجبور کردند که این سوال را از کل کلاس بپرسد. «اینجا کی میدونه که میخواد چیکاره بشه؟»

«من، من» صدا از زیر میز نیمکت سوم بود. «آقا اجازه میخوایم معلم بشیم؛ معلم کلاس اول.»

کمبود وقت به وزیر اجازه نداد تا سری هم به سایر کلاس‌ها بزند. بخش بعدی بازدید حضور در دفتر مدیر مدرسه و شنیدن حرف‌های کادر مدیریتی مدرسه از جمله درباره مشکلات آموزش زبان ارمنی بود. بطحایی ضمن گوش دادن به مباحث مربوط به آموزش زبان ارمنی و کتاب مرتبط با تعملیات دینی ارامنه، از مدیر و نماینده شورای خلیفه‌گری ارامنه درخواست کرد که اگر برخی دانش‌آموزان ارمنی به دلیل کمبود مدارس ارامنه امکان تحصیل در این مدارس را ندارند به وزارت آموزش و پرورش گزارش دهند تا هیچکدام از پیروان اقلیت‌های مذهبی از تحصیل بازنمانند.

پایان عیددیدنی و بازدید کوتاه وزیر با عکس یادگاری در کنار معلمان و دانش‌آموزان مدرسه در کنار کاج کریسمس همراه شد و حسن ختام آن عروسک نمادین جشن کریسمس بود که مدیر مدرسه به نمایندگی از دانش‌آموزان و معلمان به وزیر هدیه داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار