در گفت‌وگو با پانا

مهدی شیخ :خسارت 14 هزار میلیاردی آلودگی هوا برابر با بودجه شهرداری تهران است

تهران (پانا) - به گفته نماینده مردم تهران سالانه حدود 14 هزار میلیارد تومان ضرر آلودگی هوای پایتخت است که این رقم با بودجه شهرداری تهران برابر است.

کد مطلب: ۶۹۶۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد

مهدی شیخ در گفت‌وگو با پانا، درباره بررسی آلودگی هوا توسط نمایندگان مردم تهران اظهارداشت: قرار است نمایندگان مردم تهران در مجلس درباره آلودگی هوا از مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولانی که در این موضوع مسئولیتی دارند، دعوت کند تا راهکارهای عملی و کارساز برای کاهش آلودگی ارائه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید برای کاهش آلودگی هوای تهران و سایر کلانشهرها اقدامات جدی‌تری را انجام دهد، گفت: سالانه حدود 14 هزار میلیارد تومان ضرر آلودگی هوای پایتخت است که این رقم نزدیک به بودجه شهرداری تهران است و نشان می‌دهد که باید بیش از این برای کاهش آلودگی هوا سرمایه‌گذاری کرد .

وی گفت: در شورای 51 نفره که متشکل از نمایندگان استان تهران، اعضای شورای شهر و شهردار تهران است، کمیته‌‌های مختلفی تعریف شده و یکی از کمیته‌هایی که فعال شده مربوط به آلودگی هواست و این کمیته به تازگی در شورای شهر مستقر شده که پس از تشکیل جلسات گزارش اقدامات اعلام می شود.

شیخ بیان کرد: هم‌اکنون اقداماتی که در راستای کاهش آلودگی هوا صورت می‌گیرد، اساسی نیست و اقداماتی موقتی است. اقدامات اساسی باید برای خروج خودروهای فرسوده انجام شود و دولت باید بودجه‌ای در این زمینه تخصیص دهد و برای خرید خودروهای هیبریدی تمهیداتی در نظر گرفته شود و این تکنولوژی در اختیار صنعت خودروسازی قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار