در گفت‌وگو با پانا

برزگر: احتمال تعلیق کشتی ایران جدی است

تهران (پانا) – عضو کمیته فنی فدراسیون کشتی احتمال تعلیق کشتی ایران به علت شکست عمدی علیرضا کریمی مقابل حریف روس را جدی دانست.

کد مطلب: ۶۹۶۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد

تعلیق در یک‌قدمی کشتی ایران است و این موضوع جدی‌تر از همیشه فدراسیون کشتی را تهدید می‌کند . بهانه تعلیق احتمالی کنونی در مسابقات امیدهای جهان با باخت عمدی علیرضا کریمی به حریف روس برای پرهیز از رویارویی با حریف اسرائیلی و جمله معروف «باید ببازی علیرضا» که به صورت علنی بیان شد، فراهم شده است.

تعلیق به‌قدری برای کشتی ایران خطر جدی محسوب می‌شود که در این چند روز گذشته مسئولان فدراسیون کشتی بارها از وزارت ورزش و حتی شخص رئیس‌جمهوری خواستند به این موضوع ورود کند، هرچند ورود وزارت ورزش و رئیس‌جمهوری هم شاید نتواند کمکی به ممانعت از اجرای قانون کند.

منصور برزگر در گفت‌وگو با پانا درباره احتمال تعلیق کشتی ایران گفت: با توجه به اینکه تصمیم‌گیری درباره پرونده علیرضا کریمی از اراده اتحادیه جهانی کشتی خارج‌شده و کمیته بین‌المللی المپیک به آن ورود کرده است، تعلیق کشتی ایران را باید جدی دانست. فکر می‌کنم در این وضع فقط باید نهادهایی همچون وزارت ورزش و یا شخص رئیس‌جمهوری ورود کند تا این موضوع حل‌وفصل شود.

وی ادامه داد: شاید اگر پرونده در اختیار اتحادیه جهانی کشتی بود این موضوع تا این حد جدی نبود و با کُرسی رسول خادم در اتحادیه جهانی، امکان حل‌وفصل وجود داشت، اما متأسفانه پرونده از دسترس اتحادیه جهانی هم خارج‌شده است. البته تا امروز هم به دلیل ارتباط خوب رسول خادم هنوز تعلیق اتفاق نیفتاده است وگرنه این موضوع یک شاید یک ماه پیش اعلام می‌شد.

برزگر در مورد انتخاب کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد گفت: بعد از مسابقات جهانی 2017 و عملکرد ضعیف ملی‌پوشان ما این موضوع را به‌شدت پیگیری کردیم که باید کادر فنی تیم تقویت شود،جلساتی هم برگزار شد اما چون انتخابات فدراسیون کشتی را پیش رو داشتیم این موضوع مدام به تعویق می‌افتاد اما حالا با انتخاب مجدد رسول خادم این موضوع را در اولویت قرار می‌دهیم و هرچه زودتر به آن رسیدگی می‌کنیم.

عضو کمیته فنی فدراسیون کشتی در پاسخ به اینکه رسول خادم گزینه مربیگری تیم ملی کشتی آزاد است یا خیر، عنوان کرد: من با این موضوع مخالفم و حتی وقتی‌ که برخی دوستان آن را بیان کردند مخالفت کردم. معتقدم اولویت رسول خادم فدراسیون کشتی و کارهای اجرایی این مجموعه است و اگر قرار باشد هدایت تیم ملی را هم بر عهده بگیرد دغدغه‌های او زیاد می‌شود و نمی‌تواند به همه امور رسیدگی کند. ما سال‌های گذشته خیلی از کرسی‌های بین‌المللی خودمان را از دست دادیم اما خدا را شکر با حضور رسول خادم و ارتباط خوبش در اتحادیه جهانی کرسی به دست آوردیم بنابراین او بهتر است بر این مسائل تمرکز کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار