کاهش ۲ دهم درصدی تعداد کارمندان شهرداری تهران

تهران (پانا) - معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران گفته است از زمان حضور نجفی در شهرداری تهران تاکنون 2 دهم درصد از تعداد کارمندان به صورت طبیعی کم شده است.

کد مطلب: ۶۹۶۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، ابراهیم شیخ گفت: همه باید در کنار هم تلاش کنیم تا در ساخت سرمایه انسانی موفق‌تر باشیم.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران از احصاء ۳۱۹، ۷۲، ۴۱ و در مرحله آخر ۹ چالش عمده در ۴۰ روز اول حضور خود در معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران خبر داد و افزود: اولین چالش، عدم جامعیت نظام اماری است، چراکه شهرداری تاکنون یک بانک جامع برای اطلاعات نیروی انسانی حتی در سطح عدد هم نداشته است و نمی‌توانستیم با سرعت، دقت و اعتبار درباره کمیت و کیفیت نیروی انسانیمان اطلاعات کسب کنیم.

وی به فساد و کاهش سلامت اداری به عنوان چالش دوم اشاره کرد و گفت: در نظرسنجی «ایسپا» از مراجعانی که برای خدماتی خاص به شهرداری مراجعه کردند، ۳۲ درصد ادعا داشتند که برای دریافت خدمات، از آن‌ها تقاضایی غیرمرسوم و غیر رایج شده است. شواهد دیگری هم وجود دارد که وجود این چالش را تایید می‌کند.

شیخ فرهنگ غیرحرفه‌ای حاکم بر سازمان شهرداری را چالش سوم خواند و اظهار کرد: به خاطر این فرهنگ غیرحرفه‌ای افراد با تکیه بر روابط تلاش می‌کردند، به سلسله مراتب بالا‌تر برسند.

وی چالش چهارم را منطقی نبودن حجم و کیفیت نیروی انسانی در مقایسه با ماموریت‌های سازمانی دانست و خاطرنشان کرد: ما امروز در شهرداری تهران ۶۸ هزار و ۸۲ نیروی انسانی داریم که این بدان معناست که در مقایسه با شهرهای پرجمعیت خارجی ما ماموریت‌های کمتر و پرسنل بیشتری داریم، از طرفی خود را با شهرهای داخلی نیز مقایسه کردیم.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران ادامه داد: شیراز با وجود1.7میلیون جمعیت ۸هزار کارمند و اصفهان با ۲. ۳ میلیون، ۱۳ هزار کارمند شهرداری دارد، این یعنی به طور متوسط به ازای هر یک میلیون جمعیت ۵ هزار کارمند در شهرداری هستند. اما اگر این ۵ هزار نفر را ملاک قرار دهیم، شهر تهران با ۹ میلیون جمعیت باید ۴۵ هزار نفر پرسنل شهرداری داشته باشد، در حالی که الان بیش از ۶۸ هزار نفر در شهرداری کار می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار