در گفت‌وگو با پانا

عباسی، عضو کمیسیون آموزش: طرح ادعای اجرای چراغ خاموش 2030 به نفع نظام نیست

تهران (پانا) - حسین الهامی نژاد: عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که وزیر آموزش و پرورش اعتقادی به سند 2030 ندارد و با توجه به اجماعی که درباره کنار گذاشتن این سند وجود دارد، نمی‌توان زمینه‌ای برای اجرای آن متصور دانست.

کد مطلب: ۶۹۶۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد

اسدالله عباسی در گفت و گو با پانا،‌ درباره اظهار نظر برخی از افراد درخصوص اجرای سند 2030 در آموزش و پرورش گفت: این سند قراردادی بین ایران و یونسکو و با دخالت لابی های صهیونیستی بود، که با توصیه مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری به طور کلی منتفی و کنار گذاشته شد. اما باید توجه داشت که ما نمی توانیم به بهانه بد بودن این سند دیواری بین خودمان بکشیم و ارتباط خود را با دنیا قطع کنیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش و شخص وزیر، آقای بطحایی، نیز اعتقادی به این سند و اجرای آن ندارند و با توجه به اجماعی که بین صاحبنظران و مسئولان کشوردرباره کنار گذاشتن این سند وجود دارد، نمی‌توان زمینه‌ای برای اجرای آن متصور دانست.

عباسی با تاکید مجدد بر اینکه اجرای سند 2030 از سوی طور کلی منتفی شده است، تصریح کرد: وقتی در یک موضوعی چنان اجماع خوبی در کشور وجود دارد، دامن زدن به بحث‌هایی نظیر اجرای چراغ خاموش سند 2030 و طرح چنین ادعاهایی اشتباه است و به نفع کشور و نظام جمهوری اسلامی نیست.

به دنبال انتشار یکی از سخنرانی‌های حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اجرای سند 2030 در وزارت آموزش‌وپرورش، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی این وزارتخانه با صدور اطلاعیه‌ای به این ادعا واکنش نشان داد و در این باره تصریح کرد:‌ « آموزش و پرورش در سال ها و ماه های اخیر به شکلی جدی و با برنامه ریزی های متراکم در پی عملیاتی کردن سند تحول بنیادین است و این سند به موضوع اصلی بسیاری از نشست ها و جلسات مدیران ارشد با بدنه آموزش و پرورش تبدیل شده است. با این وجود و با توجه به محو کامل سند ۲۰۳۰ از عرصه برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت کشور، مشخص نیست که به چه دلیل برخی افراد هر از گاهی اصرار دارند که چراغ آن را روشن کرده و بر مبنای آن به نهادهای فرهنگی و قانونی کشور و پرسنل خدوم آن افترا ببندند. اخیراً نیز ادعایی از همین جنس و از سوی آقای حسن رحیم پور ازغدی مبنی بر وجود «کارگاه های تقویت جنسی و آموزش همجنس گرایی!» مطرح شده بود که مصداقی برای آن یافت نشد، در نتیجه شایسته است که این افراد سخنان و اظهارات خود را تصحیح نمایند.»

در بند دوم این اطلاعیه آمده است:‌ «سند ۲۰۳۰ گذشته از اینکه دست مایه سوءاستفاده های سیاسی برخی گروه ها و افراد برای حمله به دولت شد، رسماً پس از دستور صریح رهبر معظم انقلاب از دستور کار آموزش و پرورش خارج شد و پرونده آن "ملغی" گردید. در نتیجه در هیچ مرکز اداری و آموزشی رسمی کشور، مفاد و موارد مندرج در این سند در دستور کار نیست و تلاش برای زنده کردن نام آن از سوی برخی افراد را می توان اقدامی بی مورد و نقض غرض قلمداد کرد.»
سید محمد بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش، نیز در این باره چنین توئیت کرده است:‌ «به سخنرانان بی‌اطلاع اجازه نمی‌دهم بر خلاف منویات رهبری و دستورات رئیس‌جمهور برای ایجاد فضای سیاسی دلخواهشان جامعه و مسئولان را نسبت به آموزش‌وپرورش و معلمان متدین و خدوم آن بی‌اعتماد کنند.»
وی در پیام دومی که مرتبط با این موضوع در حساب توئیتر خود منتشر کرد از کسانی که مدعی تخلف در این باره هستند، خواست که مستقیما به او گزارش کنند تا او «به شدت» با تخلفات برخود کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار