در گفت‌وگو با پانا

ایمن‌آبادی: امیدواریم کار بودجه در مجلس تا آخر بهمن ماه تمام شود

تهران (پانا) – عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که کار بررسی و برخی اصلاحات احتمالی بر بودجه 97 در مجلس تا پایان بهمن ماه تمام شود.

کد مطلب: ۶۹۶۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به انتخاب اعضا کمیسیون تلفیق به منظور آغاز بررسی‌های به مراتب تخصصی‌تر بر لایحه بودجه97 اظهار داشت: در جلسه گذشته اعضا کمیسیون تلفیق، غلامرضا تاجگردون به عنوان رئیس، رحیم زارع به عنوان یکی از نواب رئیس، سید مهدی فرشادان به عنوان دبیر و علی اصغر یوسف‌نژاد به عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در جلسه روز گذشته مجلس تاریخ اولین جلسه اعضا کمیسیون تلفیق مشخص شد که مطابق آن، سه‌شنبه یعنی فردا اولین جلسه این کمیسیون به منظور بررسی لایحه بودجه 97 برگزار خواهد شد.

نماینده مردم رشت در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به این سوال که بررسی‌های کمیسیون تلفیق روی لایحه بودجه 97 چه مدت زمان خواهد برد، بیان کرد: ما امیدواریم بتوانیم تا پایان بهمن ماه لایحه بودجه را به دولت تحویل دهیم و کار بررسی بر روی بودجه توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پایان برسد.

وی ادامه داد: مطابق قانون اعضا کمیسیون تلفیق 3 هفته فرصت دارند لایحه بودجه را بررسی کنند اما باتوجه به حساسیت‌های بودجه و لزوم انجام اقدامات کارشناسانه و دقیق ممکن است این زمان به 4 هفته افزایش پیدا کند و بعد از آن به صحن علنی خانه ملت آورده شود تا نمایندگان در مورد آن رای دهند و اظهار نظر کنند.

همه چیز در مورد بودجه و انجام اصلاحات آن دست مجلس است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اظهارات روز گذشته علی مطهری، نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را به عهده داشت که گفته بود اگر کلیات بودجه رد شود امکان اصلاح بر روی آن هست و یکی دیگر از نمایندگان که خواستار پس گرفتن لایحه بودجه 97 از سوی دولت شده بود، اظهارداشت: کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق بررسی خواهد شد و سپس در صحن علنی مجلس به رای گذاشته خواهد شد.

این نماینده مجلس افزود: برخی نمایندگان ممکن است قوانین را ندانند، همه چیز در مورد بودجه و انجام اصلاحات بر آن دست مجلس است، 3 روز بعد دولت باید لایحه را برگرداند، ممکن است مطهری هم قوانین را نداند اما در نهایت اصلاحات بر روی بودجه دست مجلس است.

ایمن آبادی در پایان با اشاره به برخی مفاد بودجه که جنجال‌هایی را به ویژه در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت، بیان کرد: مجلس بررسی‌های تخصصی خود را بر بودجه انجام خواهد داد و نمایندگان تلاش خواهند کرد اقدامات کارشناسانه را جایگزین رفتارهای پوپولیستی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار