تعامل شهرداری و شوراهای اسلامی با آموزش و پرورش،به توسعه فرهنگی کمک خواهد کرد

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جلسات کمیسون عمران و علنی شورای اسلامی شهر خرم آباد با اشاره به نقش ارزنده تعامل بین آموزش و پرورش و شهرداری و شوراهای اسلامی شهر گفت : این تعامل به نهادینه شدن فرهنگ صحیح شهر نشینی و توسعه فرهنگی منجر خواهد شد.

کد مطلب: ۶۹۶۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازلرستان ، خدانظر دریکوند در این جلسه که عصر امروزیکشنبه 3 دی ماه در محل شورای اسلامی شهر خرم آباد برگزارشد ؛ تربیت شهروند مطلوب را از جمله غایت های دستگاه تعلیم و تربیت برشمردو افزود : دستگاههای فرهنگی برای نهادینه کردن فرهنگ صحیح در زمینه های مختلف نیازمند تعامل و همکاری با آموزش و پرورش هستند و اگر این فرهنگ سازی از درون مدارس آغاز نشود ، نمی تواند در درون جامعه نهادینه شود .

دریکوند در تشریح این سخن افزود : مضامینی مانند فرهنگ ایثار و شهادت ، احترام به طبیعت و محیط زیست ، رعایت قوانین و مقررات و .... تنها زمانی امکان پذیر است که دستگاه تعلیم و تربیت ورود کند و از بطن کلاس های درس و مدارس به ترویج و انتقال این مفاهیم مبادرت کند .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به انعقاد تفاهم نامه همکاری با بسیاری از دستگاههای اجرایی تاکید کرد : آموزش و پرورش آمادگی دارد تا با انعقاد تفاهم نامه با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برای نهادینه کردن فرهنگ شهرنشینی تلاش کند .

دریکوند تصریح کرد :شهرداری می تواند پیا م های شهروندی را در قالب های زیبا و چشم انداز در فضاهای مدارس انجام داده که هم به زیباسازی محیط شهری کمک کند و هم پیام های خود را به شهروندان انتقال دهد .

مساعدت و همکاری شهرداری ها با آموزش و پرورش برای تغییر کاربری برخی املاک و فعالیت مراکز آموزشی رفاهی ، کانون های فرهنگی تربیتی و سالن های ورزشی درخواست دیگر دریکوند بود که در ادامه سخنان خود به آن اشاره کردو افزود : آموزش و پرورش در زمینه صیانت از حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع فعالیت های بسیار خوبی انجام داده که نتیجه این جدیت کسب رتبه جشنواره شهید رجایی در بین دستگاههای اجرایی استان بوده است .

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد هم آموزش و پرورش را پایه و اساس توسعه پایدار برشمردو گفت : آموزش و پرورش با تنگناها و محدودیت های اعتباری مواجه است و باید کنیم تا این دستگاه بتواند در راستای رسالت خطیر خود گام بردارد .

اردشیر دریکوند به کمبود منابع مالی شهرداری ها هم اشاره کردو افزود : شهرداری ها هم از نظر منابع مالی مشکل دارند و تلاش می کنند تا از طریق مجاری قانونی مطالبات خود را جذب کنند و نباید تصور شود که شهرداری ها فقط پیگیر مطالبات آموزش و پرورش هستند .

وی بر این نکته تاکید کرد که هیچ نهادویا خانواده ای نیست که با آموزش و پرورش در ارتباط نباشدو ادامه داد : ما به سنگینی کار آموزش و پرورش واقفیم و تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت های موجود برای تقویت این دستگاه استفاده کنیم .

در ادامه جلسه علنی شورای اسلامی شهر خرم آباد زهرا نظری ، علی ماکنعلی ، رستم کوشکی ، علی محمد صالحی ، مهرداد علی پناه ، ولی اله رستمی و سجاد بابایی در سخنانی با حمایت قاطع از دستگاه تعلیم و تربیت از آمادگی شورای اسلامی شهر برای توسعه همکاری و تعامل با این دستگاه خبر دادند.

شهردار خرم آباد هم تاکید کرد : شهرداری تعامل با دستگاه تعلیم و تربیت را وظیفه خود می داندو تلاش می کند تا با برطرف کردن موانع پیش رو ، آموزش و پرورش را در انجام وظایفش یاری دهد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار