سید محمد بطحایی در تبیین معرفت‌شناسی جایگاه نماز در آموزش‌و‌پرورش

هماهنگی میان ارزش‌ها مهم و تضاد الگوها خطرناک است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در جریان اجلاس سراسری نماز در بندرعباس سخنرانی و ضمن اشاره به اهمیت جایگاه نماز در امر آموزش و پرورش، اقدامات وزارتخانه متبوع‌اش در ترویج نماز در مدارس را تشریح کرد.

کد مطلب: ۶۹۵۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید محمدبطحایی در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز، که هم اکنون در بندرعباس درحال برگزاری است، عنوان کرد: هماهنگی بین ارزشهای خانواده، مدرسه و رسانه در امر نماز بسیار مهم است. در عین حال که هماهنگی بین این ارزشهابسیار مهم است، تضاد الگوها نیز بسیار خطرناک‌ است.

وی ادامه داد: آموزش و ‌پرورش رسالت خود را تبیین معرفت و‌ حلاوت نماز برای آینده سازان کشور می داند و چندین طرح تحولی در امر نماز برای نخستین بار در آموزش و‌ پرورش کشور اجرایی شده است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: 18 هزار و ۸۰۰ روحانی، ۳ هزار و ۵۰۰ طلبه مشاور و ۲۱۰ هزار فرهنگی، مستقیم در امر اقامه و تبیین فرهنگ نماز در مدارس کشور مشارکت دارند همچنین بیش از ۴۰۰ نفر از ائمه جمعه سراسر کشور به طور برنامه ریزی شده و دوره ای در مدارس حضور دارند و ضمن اقامه نماز جماعت به پرسش های دینی دانش آموزان پاسخ می دهند.

وی افزود: نیک آگاهیم که برای رسیدن به افق های مطلوب کارهای بزرگی انجام شده اما کارهای باقی مانده نیز بسیار است و کارنامه ترویج و ترغیب دانش آموزان به نماز، در فرایندی طبیعی و درون زا، گر چه پر برگ است اما باید به سوی پرباری نیز رهنمون شود.

بطحایی بیان کرد: وزارت آموزش و‌ پرورش توجه به نماز را رکن اساسی سیاست ها و برنامه های فرهنگی و تربیتی خود می داند و باز یافتن شأن و جایگاه نماز در مدارس از دغدغه های همیشگی کارگزاران تربیتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار